quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

Sänkande!

Av Susanne - 10 juni 2016 22:15


Jaa, till viss del tror jag att flera skulle hålla med om hundars otroliga effekt på oss.

Då menar jag inte bara när det handlar om att dom är gosiga och gulliga,

mysiga att kela med osv.

Vi är ofta på min mammas äldreboende, och jag ser verkligen hur "tanterna" lyser opp,

när vi kommer.

 Många har haft hundar i hela sitt liv,

och jag kan ju bara föreställa mig hur tomt det skulle vara att leva utan dom 

                              


Har under flera år haft "lite trubbel" med mitt bl.tr

           Så många turer hit o dit....just när vi trott att det ordnat sig, skjuter det i höjden igen.
Känns ibland oroande och frustrerande, man har ju liksom bara ett hjärta.

Trots allt, så är jag säker på att det varit värre utan mina fina följeslagare.


Att se dom nöjda o glada, det får även mig att må bra, 

oavsett för högt tryck eller ej.

Nya behandlingar och täta kontroller är det som gäller nu,

det sista som överger människan är väl hoppet.


Vi simmar inomhus......



     Och så klart utomhus den här årstiden.



     Även Skorpan har lärt sig simma långt och hämta in saker,

jättekul, tror jag dom båda tycker, för dom väntar hela tiden på att något ska kastas ut i vattnet.




Skorpan på väg tillbaka efter att ha hämtat en pinne.



Kicken är inte riktigt ok med att simma ut i vattnet ännu,

å andra sidan får han ingen chans, när Ronja sätter fart.

Han står snällt och väntar på land istället.



En till som väntar är Skorpan!


""Sluta Skorpan....du får hämta dina egna pinnar!!!"



Kampen om pinnen vanns denna gång av....Ronja!



Vi hade en härlig dag i veckan, med vänner och fika och allt det där som vi gillar.




Dessutom på en vacker plats, det kan ju få vilket bl.tr som helst att sjunka, eller hur!




Gruppbild!


Kicken, Chicco, Skorpan och Ronja.

Med oss denna dag var även Miranda, en liten hund som nog tyckt att stora hundar är lite läskiga.

Men nu har hon liksom gett opp med skällandet.....Det är ändå ingen som bryr sig om henne, haha.



Dags för skogsrace!!!




Tjohoooo!!






Sista doppet för dagen......Dags att vända hemåt igen.

Alla nöjda o glada och med sinnena påfyllda igen.




Kram

Susanne


 
 
annaslantligaliv

annaslantligaliv

11 juni 2016 04:09

Djur och människor är en bra kombination. På boendet där jag jobbar finns vårdhund,höns,stort akvarium. Krya på dig .

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

14 juni 2016 00:50

Tack snälla Anna!! Tänk om alla boenden kunde införa mera djur, det tror jag skulle göra stor skillnad.
Allt gott till dig

 
Eva H

Eva H

11 juni 2016 09:42

Stackars lilla Miranda!!!
Jag håller på dig lilla gumman, ge dem vad de tål du! PUSS!
(Vågar inte tänkta på mitt blodtryck.... Då går det upp bara vid tanken på vad en massa läkarbesök o mediciner skulle kosta :P Gud, hund, natur o nu lite lugnare liv får räcka! )

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

14 juni 2016 00:48

Skönt om det är vad som krävs för dig, Eva Det där med lugnare liv är nog en bra ide ;-)
Kram
Susanne

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

11 juni 2016 18:37

Hundar tror jag passar på de flesta äldreboenden gamla skiner upp och tycker om att ha någon att klappa på Underbara kort som alltid

Susanne

14 juni 2016 00:46

Visst är det så, Inga-Lill! Så roligt att kunna göra lite skillnad :-)
Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards