quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Hängde mig......

Av Susanne - 28 januari 2016 20:30


     ....över kanten, så sa det "KRAS"!             

        





Man undrar ju stilllsamt hur skör man egentligen är???

Håller jag på att vittra sönder, eller?

Kom i håg....det jag skriver är ironiskt menat, jag menar inte alltid allvar 

  


Även i dag var vi och simmade.

Vi kör ett "träningsschema" för en tid.....för att vi vill det helt enkelt.

Jag tycker om att ha en plan, och vi har alla haft en bra vecka, både hundarna och jag.

I dag var väl inte den bästa dagen för min del, jösses så klantigt!


Det märktes stor skillnad på hundarna, mera fokusering, skulle man kunna säga.

Och jag lovar, hade jag inte sett hur mycket dom tycker om det här,

hade vi så klart inte ägnat det så mycket tid.

Jag gillar att göra andra glada, även hundarna!



Men så hände det där.....kraset och knaket.

Hängde mig över kanten på poolen för att få tag i en grej som höll på att flyta iväg i vattnet.

I stället för att bara strunta i det, och i stället fiska opp den där saken med håven, 

kämpade jag för att nå......bröstkorgen trycktes mot den hårda kakelväggen, 

vred till mig, snett o tokigt....och KNAK!

Det gjorde så in i ......ONT   

Första tanken var att det kan inte va möjligt, man kan inte knäcka sitt egna revben,

men joodå, det går så bra så.

Bara en spricka, men inte mindre ont.


"Men vad gjorde du, matte???"

 


Som tur var hade vi sällskap på simmet i dag, för lite tufft var det med vissa armrörelser, 

men ändå trodde jag nog länge länge att det onda skulle gå över.

Det var nog något annat som knakade, tänkte jag, det släpper snart.

Det släpper inte!!!   

Man gör ju inget åt dessa skador, dom läker av sig självt, tack o lov.

Kan bara skratta åt mitt beteende,

jag måste nog bli påmind om att kroppen inte är 25 längre.

  

Det värsta är att andas och skratta, två saker som är super superviktigt i mitt liv!!!

  


Här står Ronja och tjuvkikar på bästa kompisen som simmar.

Smart att kunna se på rörelserna ordentligt.

Skorpan fick "Med väl godkänt" av Ronja!!

  


Nyfiken i en strut.

"Vad är det här för kamera, matte?"


(Här ser man kanten som jag hängde mig över....stenhårt)


Tänka sig....man kommer ut till bilen, och solen är där!

Glad är vad jag blir!



T o m blåsten som svept över oss i dag hade mojnat.



Söt-Skorpan   



Tur i oturen att det onda sitter på vänster sida, annars hade det blivit tråkigt,

riktigt tråkigt!


Nu undrar man....har jag en jäkla otur, eller är jag bara väldigt klantig?

Eller både och kanske!


Kram

Susanne

#hängdemigöver

#revbensskada

#ontsåinihoppsan

#inteskrattaoandas


 
 
Ingen bild

Liza Hansson

29 januari 2016 07:47

Stackars dig! Det behövs så lite för att få en spricka i ett revben, och ont gör det. Hoppas det går över fort. Härliga bilder på "blötdjuren"
Kram.

 
Eva H

Eva H

29 januari 2016 09:22

Välkommen i Klantetant-gänget :P
Inga revben här men nog lyckas även jag med ett o annat :D
Tycker väldigt synd om dig dock! Om inte annat sedan jag minns hur jobbigt tollarmatten hade när töserna (numer tanterna) dragit ikull henne i en ekorrjakt.
Här kom faktiskt sol också! Och mojnande vind vilket vi tackade särskilt för.
Men du.... På ngn av skvallertidningarna (Expr o AB) stod om fhönvind ju! Det hade väl varit perfekt för dig efter tjejernas bad? ;)
Ronja är ju för söt! Klart hon måste kolla att gamla eleven följer order!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

30 januari 2016 11:08

Jaa, det var verkligen ett klantigt beteende som orsakade det här. Hoppas det lättar inom snar framtid, för nu är det inte skönt alls.
En liten tröst att veta, att man inte är ensam i sin klantighet, hahaha!!

Tack för era ord, Liza och Eva
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards