quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Jag lovar o svär......hela tiden, haha :-)

Av Susanne - 11 januari 2016 20:26


    Regn?!

Näe, det hade jag väl inte tänk precis----

    Ja ja, spelar mindre roll egentligen, det stör mig bara liiite.

Anledning? Det är trist att fota!

Jätte trist, och grått grått grått.


Men, alltid händer det spännande saker när Skorpan är med,

(vilket hon så klart ALLTID är) 

  så även i dag.

  



Här, på ett kullfallet träd, där stod Ronja och väntade.

På vad? Att en bild skulle tas, så klart.

Även Skorpan hoppade opp, dom vet så väl vad som ska hända.

Och här typ, (som syns på hennes uttryck) fick spanaren Skorpan

syn på något mycket intressant oppe på ett berg.

Jag hann inte med alls.....SWISCH, sa det,

så såg jag svansen som försvann rakt opp för bergskanten.

S K O R P A N!!!

   

Jo, lite arg blev jag allt!

Men räddaren i nöden, alltså Ronja, studsade raskt opp till toppen hon också,

stannade och lyssnade, vände tillbaka ner till mig.

Fick känslan att hon sa till mig: "Lugn bara, hon kommer straxt tillbaka"

(men jag är ju absolut inte helt säker) 



Bara några sekunder senare var hon tillbaka, glatt skuttande,

och hoppade opp på trädstammen igen,

Kikade på Ronja och liksom påpekade att, "Kom du med Ronja, sätt dig här bredvid mig vettja")

(Nu hittar jag bara på här, men det skulle ju kunna vara så...visst)


"Japp, så där då, det här blir säkert kanon....är du klar nu, matte?"

 


Spännande fynd   



Dags för lite arbete!!

SÖKANDE arbete.

Försökte gömma föremålen lite extra svårt i dag, gillar inte när det ser så där väldigt lätt ut.

Men så är det väl med dom här näsorna dom har, dom är bra helt enkelt.

Trots att jag t o m placerade vissa saker under snön ordentligt.


"Äh, plättlätt, sa Bill....Plättlätt, sa Bull!!"

  


"Nej nej nej, Ronja....sluuuta kittlas nu....jag döööör!!"

"Jag lovar att vara snäll, och inte dra dig i svansen mera....i dag!"



På spaning.....




"Det händer ju inte så mycket på landet precis,

jag får nog ta o lägga mig ner o fortsätta spaningen."

"Man vet aldrig, det kan ju komma någon som man kan få skälla på lite"

 


Det var en del av vår dag i dag.


Kram

Susanne

#lovarosvär

#kittlig

#sök

#regnoblask

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards