quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 december 2015

Det är det som är lycka....

Av Susanne - 25 december 2015 21:49


         Julafton och födelsedag över för denna gång.              

Eller, förresten, vi har en dags firande kvar,

för ibland är det svårt att få ihop alla barn med familjer samtidigt.


Tog en promenad i skogen i går, innan alla skulle komma,

med bl.a uppletande av ganska många föremål/hund.

Det är så uppskattat, och jag vet att dom både får kroppen o knoppen stimulerad,

vilket känns himla skönt en dag som i går.



Att sitta och se barnbarnen öppna sina julklappar,

med förväntning i ögonen, det är underbart.

Lycka.....

Inte blir man mindre lycklig av att ännu några nya liv väntas i familjen.



Inom bara en kort tid kommer vi bli farmor o farfar, vilket är första gången för oss.

Kort därefter kommer vi få ytterligare ett barnbarn, denna gången mormor o morfar igen.

Det är Leon som kommer få ett syskon.


Man skulle väl kanske kunna önska sig att år 2016 kunde bli något mindre jobbigt än 2015.

Vi slipper mer än gärna allt tråkigt som hänt.

Dödsfall, sjukdommar, olyckor, sjuka hundar......det har liksom avlöst varandra.

Har haft massor av stöd utifrån, bl.a här i cybervärlden,

men även råkat ut för människor som bara vill illa.

 Men vet ni vad....man lär sig alltid något av det också.

Inte vara så blåögd kanske, det är nog ett hett tips för mig.


         

I dag hade vi som vanligt planerat dagen, med stadsvandring och besök på kyrkogården,

hos svärföräldrarna som hastigt rycktes bort tidigare i år.

Höll på att säga, som vanligt, blev det inget av med det.

Efter makens olycka, kunde man ju önskat att det var nog nu, 

men ack nej.....han har åkt på "något", kanske influensa, med mycket hög feber.

Mitt jobb har varit att försöka hålla tempen stången med diverse trix.

Han är verkligen aldrig sjuk, men nu verkar allt komma på en gång, allt som han inte haft under sitt liv.

Hoppas det ger med sig snart, jag tycker verkligen inte om att se honom så här,

är tillräckligt orolig andå, med allt som hittades vid undersökningarna efter fallolyckan.


Lämnade i alla fall hemmet i dag,

för Ronja o Skorpan (och även jag) behöver verkligen komma ut o rasta oss.


Och tack, det får man väl ändå säga till Ronja o Skorpan,

tack för dom håller sin matte fullt sysselsatt.

Det började med ett litet dopp i bäcken....bara lite.

Jag tänkte väl, att ok då, dom älskar det ju.


"Oohps, nu blev det så där tokigt igen....jag råkade visst gå opp fel sida av bäcken???"

"Vilket betyder att jag helt enkelt MÅSTE ta mig över till rätt sidan igen!"

"Bada igen!"

 


En helt oförberedd Ronja, som i lugn o ro tar sig fram i vattnet,

har inte en aning om vad som snart kommer hända!

Skorpan tar helt enkelt sats, och hoppar rakt ner i vattnet.....joorå, på Ronja!!



Då startar jakten!!



I LERAN!!



Oj, Skorpan tappar balansen, och står på näsan i leråkern!




Uj uj uj!     



Ronja, än så länge ganska ren.....


    

Värsta skiten sköljs som tur är bort i bäcken som dom badar i.



Jag gnäller absolut inte över våra skitaktiga hundar, nej nej,

det gör mig glad när man ser dom ha så roligt.



Ser du något?



Så kom även Skorpan, och spanade på något som inte jag såg?!



Nöjda, glada, smutsiga.....precis som det ska va'



Tack för alla fina ord, på diverse sociala medier, man blir ju bara så glad över det.


Största kramen till Er

Susanne

 
 
Lotta

Lotta

26 december 2015 07:15

Du skriver på ett sätt som liksom suddar ut det jobbiga och tråkiga och får det positiva att att lysa igenom istället. Jag vill verkligen önska dig och din familj ett Gott Nytt År och ett bra och roligt år utan en massa tråkigheten för nu räcker det med den varan. Om det är till någon tröst så kan jag säga att även hos oss har sista halvåret varit ett riktigt skitår så nu kan det nya bara bli bättre. Det är en lycka att vi har våra glädjespridande, i detta väder, skitgrisar. Nyårskramar från mig och Russepuss.

http://www.vidvatternsstrand.blogspot.se

Susanne

26 december 2015 23:59

Tack snälla du för dom orden, det värmer

 
Eva H

Eva H

26 december 2015 09:27

Jag ber att det var "tur i oturen" med olyckan så att annat uppdagades o kan tas itu med. Hoppas verkligen han slipper febern.
Tur du har töserna tänker jag. Och att de är så'na stolletöser som de är :D
Stor KRAM till dig o PUSS till tjejerna!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

26 december 2015 23:57

Tänker detsamma som du, Eva, och hoppas att allt snart är bra och helt borta.
Stor kram tillbaka till dig, min vän

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

26 december 2015 13:13

Vilka underbara kort och dessa underbara bernertjejer Vad roligt att du ska få flera barnbarn Jag har 4 .Våran Freja älskar dom men tycker att mattes knä är hennes så dom får gärna sitta bredvid när vi läser saga.

Susanne

26 december 2015 23:56

Tack Inga-lill. Det låter helt underbart

 
Ingen bild

Nina

26 december 2015 18:15

Hei og fortsatt god jul til deg og dine m to og fire bein. jeg liker godt å lese dine tanker og skriverier og bildene av dine skjønne tjeier er bare fantastiske! Ønske dere et flott nytt år i 2016!

Susanne

26 december 2015 23:55

Hej Nina, och tusen tack för dina fina ord.
Önskar dig och din familj detsamma, ett fantastiskt 2016 :-)
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards