quilaoronja

Direktlänk till inlägg 23 december 2015

Nu är det jul igen, o nu.....

Av Susanne - 23 december 2015 21:52


         Det här symboliserar GLÄDJE, rätt o slätt.          

Från bådas håll, det är jag övertygad om.

Att få sitta och bli klappad hela tiden,

det finns nästan inget bättre, om ni frågar Skorpan.

Eftersom min mamma inte längre orkar komma hem till oss, inte ens på julafton, 

så åker vi självklart till henne.

Det känns ibland så svårt att tänka sig att man blir så gammal,

och känner sig nöjd med vad livet erbjudit, att man helt enkelt inte vill något mera nu.

Men jag ser i alla fall hur glad min lilla mamma blir när vi kommer.

Är hon glad, jaa, då är jag glad.

Skorpan tar plats på bästa stället, så fort vi kommer innanför dörren.....och blir sittandes.



Lite suddiga bilder......men men....


"Vi tigger så klart inte alls, vill bara vara nära"

Jo, tjena! 

Jo visst, dom får alltid smaka, och jag tänker inte säga något om det!

Det är rätt ovidkommande, kan jag tycka.

Kan det glädja någon, så varsågod.

Man vet aldrig vad som händer, det har vi fått erfara på nära håll nyligen.

Närmar man sig 93 år, har råkat ut för några stroke som satt sina tydliga spår,

då tar man bara dag för dag.



Så kom även barnbarnet Leon och hans mamma och hälsade på.

Nu var väl inte han så intresserad av att "umgås" direkt, utan utforskade i stället ALLT!

Med sig hade han hela tiden Ronja.

Hon hade full koll på Leon!

Puss i nacken....det kändes skönt.


 


"Hej hej, nej då, jag ska inte ta något här....vink vink..."


   

"Åh, en hund till....måste klappa den också!"     



"Ett snack med Ronja, på tu man hand"

    


Som sagt, full kontroll av barn,

så inget händer....för då är Ronja framme direkt, och pussar o pussar och tröstar.



Från "terapi-hundar" till fullt ös medvetslös på fälten!


 


 Så äntligen hem igen, och bara koppla av. 



"Man blir allt lite trött i huvudet av att ha ett så viktigt arbete!"



Allt känns nu färdigt inför firandet av julen.

I morgon kan vi bara ta det lugnt och invänta barnaskaran.

Tyvärr fick vi inte "ihop" alla våra barn på samma dag i år,

men det blir så ibland....alla vill ju ha sina barn hos sig på julafton.


Har en glad nyhet till, tänkte berätta det här o nu, men det får nog vänta lite till.....


Och huset då....ytterligare besök kommer ske om några dagar.

Efter listan med för o nackdelar, vann ju fördelssidan stort,

men det återstår en del frågor...


Nu hoppas jag att alla får en bra julafton, så bra det bara går.

Att ingen känner sig ensam.



God Jul önskar vi Er som kikar in här ibland.


Kram 

Susanne

 
 
Anette

Anette

24 december 2015 07:29

Vilken härlig bild på Skorpan och Leon, den där Skorpan är riktigt nära hihi. Man riktigt ser hur intresserad hon är 😍. Mmm kära mor 💗, har sagt det tidigare: Ta vara på varje stund. Saknar mina föräldrar en dag som idag extra mycket 💓💓. Kram på er alla o ha en riktigt härlig Jul 💗

http://WWW.afdragon.se

Susanne

27 december 2015 00:00

Kram från mig

 
Eva H

Eva H

24 december 2015 10:32

Underbar bild där Skorpan backat in hos din mor!
Här har jag en granne o vän som nu vid 86 ÄNTLIGEN (hennes betoning) firar en jul hemma själv. Dottern o mågen äter gröt till lunch här men sedan är B ensam. Hon har längtat efter den erfarenheten säger hon.
Inte utan att man undrar hur man själv kommer att tänka om man får leva :D
STOR KRAM Susanne!
Jag önskar dig en riktigt god, lung, trivsam jul o ett välsignat nytt år! (Kanske med flytt då!)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards