quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Dom ringde mig!!

Av Susanne - 9 december 2015 21:56

  


Klockan "TIDIGT" i morse surrade telefonen...."Vad sjutton, vem vill något nu??"

Joorå, det var ju företaget som jag besökte i går med mitt objektiv.

Jag måste väl säga att dom försöker göra mig nöjd o glad, eloge för det,

och att dom faktiskt gör vad dom lovade.


Objektivet är inskickat, ord står fortfarande mot ord, utan att ens sett objektivet,

hävdar firman som ska "laga det" att jag åsamkat skadan.

"Skadan" består av 3 olika fel, som inte alls kan ha med varandra att göra,

så det ska bli mycket intressant att höra svaret när undersökningen är klar.

Men.....dom har lovat mig, att oavsett deras beslut, så blir inte min kostnad stor alls, 

OM det nu inte går på garantin. Dessutom kommer dom "laga/serva" det på samma kostnad.

Jag har varit i kontakt med konsumentverket i dag, vi har lusläst garantibestämmelserna tillsammans,

och det är faktiskt så illa i dag, att företaget har rätt att göra så här.

Och NEJ, jag tänker så klart inte dra det här inför rätta....dom pengarna det skulle kunna kosta mig har inte jag.

Fortsättning följer.......


Nu till något roligare....vår dag   


Matsäck i "ryggan", utflykt med goa vänner!

Skorpan är alltid redo...



Liksom Ronja, så klart...



Hade en tanke....I dag kommer vi absolut inte passera någon sjö, med andra ord inget BAD!

Så himla fel jag hade, hehe

En låååång vattenfylld bäck!

"Vi tar o simmar lite, kompis!"

 


"Oj, vad blött det blev.....se opp, nu skakar jag....."



"Jo, jag rullade lite också....i leran"

"Skönt som tusan, vet ni"


  

"Ok, jag lovar......jag ska sluta nu, kanske"


          

Alltid mycket bus-kul med Kicken   

Dessutom tränade vi lite tillsammans med våra fyrbeningar,

och jag tror vi alla känner oss ganska nöjda.

Dom kan om dom vill   



Så var det fikadags, och som på beställning tittade solen fram,

just när vi slog oss ner.



Ronja   

Har ofta sagt att hon är klok som en bok,

hon har så mycket i sig som jag har svårt att förstå.

Hon är känslig för hur andra mår, hon är omtänksam, och väldigt pålitlig.



Jag är av den uppfattningen att Skorpan tar efter mycket av vad Ronja gör,

och hur Ronja är, vilket enbart är positivt.

Men samtidigt hoppas/tror jag att Skorpan alltid förblir Skorpan, med sitt galna, och speciella sätt.

  


Blicken riktad mot något intressant!



Samma här!!

En häst dök opp bakom en buske (ja, med ryttare) och jag trodde nog att dom här flickorna

skulle starta en stor utskällning, för vi blev nog alla rätt överraskade.

Men se där ja, icke ett ljud, inte från någon av dom fyra vännerna.

Dom satt kvar och tittade.....(tror t o m dom sa "TJAA, hästen!") 

Men det vet jag så klart inte helt säkert   



Kicken, så söt så söt!   



Och Chicco, den "lilla killen" som är en bestämd man i sina bästa år   



Alltid kul att träffa hundkompisar som det klickar mellan.

Alla får ut något roligt av att ses....perfekt i min värld.



Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards