quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Alltid på ett hörn!

Av Susanne - 24 oktober 2015 20:54


Ringde upp "grannen", vars skog vi hade tänkt ta oss till i dag.

Men eftersom älgjakt pågår, vill man ju förvissa sig om att man inte blir tagen för en älg eller så.

            "Jägaren/grannen" blev så glad!!

Smart drag tyckte han, men sa också att dom i regel INTE skjuter "fruntimmer",

OM det nu inte är så att jag klär ut mig till just en älg, hehe.

Hur som helst, vi var varmt välkomna till hans fina skog, där ingen jakt pågick denna helg.    


Som ni ser, sköts denna skog helt exemplariskt.....t o m stigarna är fint klippta,

inget man kan snava på där inte.



   Det vi skulle akta oss för, det var den älgko som bodde i skogen med sina två kalvar.

Om vi av någon anledning skulle hamna melan kon och kalvarn,

då skulle vi försiktigt backa från platsen.

Som tur var kom varken älgko eller kalvar.



"Blir det bra så här, med huvudet på sned.....visserligen hamnar visst allt på sned nu?!"       



Jag tror jag vågar säga det nu!

Säga att Skorpan är helt bra, menar jag.

Var lite rädd där i början, om det bara var tillfälligt, att hon slutat harkla sig,

men NIX, inte en harkling har vi hört.

Jag anser därmed fallet avslutat....case closed!

(Och jag vill inte veta av några som helst symtom på någonting alls)



Ronja sitter på pass....nej nej, på stubbe skulle det ju va!



Skorpan har verkligen förändrats,

jag ser nu hur bra hon mår, och jag är super-duper-glad! 



"Ingen älg här, ingen älg där!"



Hua...galna hundar...

Den här trädstammen gick upp till himlen (ja nästan),

och när man får se Ronja och Skorpan traskandes efter varandra, upp upp upp....högre o högre, 

då får man liksom en isklump i magen!

Man törs inte skrika, ser bara hur dom ska vända,

för att traska ner igen....ojojoj, hur ska det gå?

Jag blundar helt enkelt....så vips står dom bredvid mig...."Vad är det matte?"

PUH, det gick bra....

 


"Att stå här, på stammen som ligger på marken,

det är inte alls lika roligt juuu!"



"Hur länge ska jag stå här?"

"Börjar få kramp i tassarna.....

för att inte tala om hur obehagligt det känns med pinnen genom kroppen."

"Kan jag gå nu?"

 


Ronja Ronja, det finns tillfällen då jag tänkt mig att enbart fota Skorpan, tro't eller ej!

ALLTID hittar jag bilder som är tänkta att innehålla bara Skorpan,

där plötsligt Ronja kikar in i bild.

"Hejsan hejsan, här är jag...ser du mig, matte??"

 


Oftast ändrar sig då skärpan till Ronja.....men här lyckades jag

få den på Skorpan, till slut.....men givetvis finns linslusen Ronja med i hörnet.

Suddig, men hon är där i hörnet...känns ju tryggt, hahaha!



Även i dag plockades fästingar....MORR!!

Jag vill att dom ska dö, frysa ihjäl eller så, aldrig mera se dom.....



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

25 oktober 2015 11:21

Ronja är helt klart släkt med Jesper!
Måste leta.... Har bl.a en bild (gammal pappersbild) där jag skulle fotografera Kaspers oerhörda intresse för badbomber under upplösning. Jodå, det fick jag på bilden PLUS en suddig J som skuttat upp framför objektivet. "HÄR är jag!!!"
Han gjorde sig känd för att knata närmare så fort han hörde kameraklick :P

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards