quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Hon anföll....

Av Susanne - 17 september 2015 21:53


Näe...det går inte!

Jag kan inte sluta fundera, kan inte släppa tankarna på VAD sjutton Skorpan lider av?????

Ska det verkligen behöva vara så här svårt?

Svårt att ställa en diagnos.

  

När jag tänker på gårdagen, då blir jag mest arg.

När jag nu hade ringt runt för att förvissa mig om att undersökningen jag efterfrågade gick att genomföra.

Frågade t o m om hon jag pratade med visste vad jag menade...."Oja, det vet jag, och det har vi!"

Det är värkligen inte ok.

                      


När det sedan visade sig att dom inte alls kunde genomföra den här undersökningen,

då frågade dom om jag kunde tänka mig att göra någon annan undersökning kanske?

Enbart för att jag inte skulle känna att jag åkt 6 mil enkel resa helt i onödan.

En röntgen kanske?

Eller ta lite prover?

  

När jag berättar för andra, tror dom knappt sina öron, och näe, det gjorde inte jag heller.

Man blir helt PAFF!

Dessutom var det så klart INTE gratis.



Nu är i alla fall treckprov inskickat, och i den bästa av världar,

kanske kanske att vi kan få ett svar i morgon.

En antydan i alla fall, åt vilket håll det "lutar".



 Jag vet inte säkert, kanske är det hoppet, eller tron,

som får mig att tycka att jag ser symtom på Ronja?   

Åh, vad jag hoppas på ett positivt svar!

Skulle vilja säga att jag känner mig övertygad, men det är ju inte sant.

  


Om man inte får jobba hårt med träning, då kan man alltid jobba som terapihund.

Det gillas skarpt av både hundar och boende, det är en sak som är helt säkert.

Skorpan tog sig friheten att studsa upp i sängen i dag, det brukar hon inte göra.

När jag försökte protestera fick jag genast ge mig.

"Klart Skorpungen ska komma upp i sängen, hon tycker ju det är skönt!" 

Jaha ja!

"Hej hej, kom får jag din hand, så ska jag visa dig hur du kan klappa mig"

 


Snacka om att anfalla!!

"Och när du är så snäll och klappar mig, då pussar jag dig gärna i nacken, hihi!"     

  


Ordnade lite med praktiska detaljer inför fjällveckan, 

så nu är det i stort sätt "bara" att få ner allt i väskorna.

Längtar verkligen dit, till den helt underbara naturen, den härliga luften...

Allt känns så friskt på något sätt.



Det finns bara ett litet orosmoment.....och just det där lilla "momentet"  är precis likadant som för ett år sedan.

  Men då var det nog egentligen tuffare....

Hon har ju inte ont någonstans nu, mera besvärad och irriterat, med hennes "kväljningar"


Men hon gör sina små skutt ibland, springer som en tok också.



Härligt att se dom busa med varandra,

att lusten till lek finns där hos dom båda.


Att springa med låg hållning ger högre fart!   



Blir man trött, då vilar man!

I dag har det varit otroligt varmt och kladdigt, 

och det påverkar så klart det också.

    


Det kom ett paket i brevlådan i dag, lite "dusch-produkter" till skitiga pälsar,

som jag beställt.

Det hundarna uppskattade mest,

det var helt klart dom fina repbollarna som dom fick i "present"

Ronja försökte genast sno åt sig båda två, men stoppades så klart.


Just repbollar är riktigt kul, tycker dom.

Kommer ofta med varsin boll i munnen,

försöker få mig att förstå att jag ska ta tag i repet, så vi kan kampa.


Snygga, och väldigt bra färger, som syns tydligt.

vet inte hur många repbollar som jag lyckats kasta bort i skogen....

(med kasta bort menar jag att jag kastat lite för högt.....bollarna har fastnat i tall och gran!!!


Jättestort tack till dig, Christina!

  


Skorpan jagar Ronja.....(tycker mig se en blick från Ronja, som kan betyda:

"Jaa du matte...jag låter henne hållas en stund, då blir hon nog glad!")



En tuffing!

  


Men där fick Ronja nog!!

"Bättre fly än illa fäkta" tycks "någon" säga.

  



Dags för veterinär i morgon...IGEN!

Och all packning ska flyttas in i bilen.

Fjäll-Längtan   


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

18 september 2015 09:07

Du borde fått MYCKET rejäl rabatt på det där besöket! De ljög ju faktiskt för dig när du beställde tiden. Helt oacceptabelt!
Själklart ska Skorpan vara i sängen! Hur ska hon annars kunna pussas i nacken hade du tänkt dig??
Som alltid lite extra fina bilder från när de hälsar på där <3
Packa o fixa o åk iväg o njuuuuut!
(Jag säger som du gjorde tidigare, att hoppas på DET svaret alltså :/ Fnissade för mig själv igår :D )

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

19 september 2015 01:24

Jo, klart jag håller med dig om det, men det kan jag bara glömma. Jag upptog ju hennes tid, och hon erbjöd mig ju faktiskt att få göra nästan vad för undersökning jag ville, bara för att jag inte skulle bli ledsen...eller jag menar, inte skulle tycka jag åkt förgäves. Verkligen oacceptabelt!!

Du har så rätt med sängen...klart hon måste :-)
Svaret blev inte vad vi hoppades, men det kanske var lika bra det. Nu vet jag ingenting längre....Har ett halmstrå till. Jag skulle absolut inte ta svaret som att maskmedlet skulle vara helt meningslöst. Det förekommer rätt ofta (sa dom) att det trots allt har bra effekt, och tar den lilla uslingen som bråkar där inne...Hoppet har jag så klart!
Tack snälla du, packningen klar, nu bara lite sova, sedan iväg.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards