quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 juli 2015

Det var ju fint o så...

Av Susanne - 14 juli 2015 21:45


Ronjas tass ser mycket bra ut, torrt och fint,

och hon störs inte det minsta....gör inga ansatser till att försöka slicka på den heller.


  

Flytta...det har vi väl inte tänkt så där direkt, nu med detsamma...

Men så är det väl rätt kul att åka o kika i alla fall.

En vacker dag kanske vi hittar vår lilla dröm...vem vet.

Första titten blev i dag.

Tänker inte skriva var, det behåller vi för oss själva för nu.

Men, i skogen var det, enskilt var det, fint, jaa, det var det......men inte för oss, inte denna gången.

För hundarnas del var det en dröm, men nu är det ju inte dom som avgör riktigt.

Stall, uthus, mycket mark, lagom....

På hemväg letade vi förstås upp en fin promenadväg i okänd skog.

Den var jätte jättefin!!


Och som synes, Ronja mår tipp-topp!!

"ÖH...VÄNTA PÅ MIG DÅ, JAG KOMMER!!"



Jag är så glad....ni fattar inte....  



Alla vet säkert vad en åtel är.....(t o m jag)

Det finns så mycket godsaker där,

och luktar ju så gott...dessutom en idealisk plats för ett ordentligt ryggläge/rullning.

Skorpan, jag hon vet det med all säkerhet, för hennes nos missar inget!

Inte i dag heller....jag såg hur hon satte nosen i vädret (då vet man) så drog hon iväg    

Då blir jag så himla glad, när hon mitt i steget vänder på en femöring,

och kommer galopperandes tillbaka...DIREKT på stört när jag ropar!

Men vi har jobbat med det, Skorpan och jag!

Duktig tjej!


"Jag kommer!!"

 


"Visst är jag väl duktig, matte, visst, visst??"



Vi hittade ett gammalt ödetorp, med tillhörande stenmur,

massor av gamla frukträd, och min fantasi satte genast igång.

Vem bodde här, hur hade dom det??

Massor av frågor...


Under tiden roade sig Ronja o Skorpan med diverse lekar,

ffa kurragömma...."Var sjutton tog hon vägen nu då, lilla Skorpungen??"

 


Att jaga varandra är också en favorit.....



Det är otroligt härligt att ha två hundar tillsammans, som är så goda vänner, som gör allt tillsammans,

som står varandra så nära.....gör mig varm i hjärtat att se dom båda

    


"Nu springer jag rätt in i din famn, matte!!"

"Då blir du väl glad?"

 



Kom på att jag plockat kantareller....massor.....Och dom behöver rensas....Inte kul just nu!!

Äsch, jag tar det i morrn....

  

Kram

Susanne

 

 

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

15 juli 2015 07:14

Vad skönt att Ronjas tass är bra! Vilket härligt ställe ni tittade på, finns många bra platser att bo på om man har möjlighet. Lycka till i sökandet. Kram

 
Susanne

Susanne

15 juli 2015 16:45

Ja, så himla skönt, Liza
Såg fint ut på lite håll, men vid närmare titt så famns mycket svagheter. Men vi fortsätter att hålla ögonen öppna, en vacker dag så kanske vi hittar det rätta 😀
Kram från oss ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards