quilaoronja

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Jag har ingen jour!

Av Susanne - 1 januari 2015 17:54

   

Hade förberett så smart...skrivit ett inlägg under dagen i går....skulle bara publicera det!

Och råkade trycka på fel knapp!

Allt borta.


Jag gör om det.....

Nytt år, det fick mig att fundera, ska man ta en massa skit?

Ska man känna sig utnyttjad?

Självklart ska man inte det, blir svaret på den frågan.

Men jag är ingen jourhavande människa, som man kan ringa till mitt i natten om man mår dåligt.

Joo, förresten det kan man, om man är min vän.

Och att vara en vän, det innebär i min värld, att vara lojal, respektfull, och någon gång ge tillbaka.


Hittade några kloka ord;

"True frinds are always there for you.

Fake friends only appear when they need something from you".

DET är så sant, så sant.


Två av dom mest lojala varelserna jag känner!


Vi hade en lugn och skön nyårsafton, tillsammans med några av dom käraste vi har.


Men först en lång promenad i skogen.....


 


Att Ronja känner av hur man mår, det är jag ganska övertygad om.

Hon gör allt för att man ska bli glad, och glad, det blir man minsann av alla hennes påhitt.



"Så här kan jag också göra, ser ni?"

"Visst blir ni lite glada då, va?"



Hon spelar apa, kan man säga.....och visst blir man glad.

                 


Kvällen gick i rasande fart....och vips hade vi ett helt nytt år framför oss.

Att dela det med våra nära och kära, det är det som räknas allra mest.

Lära känna den här lilla nallen, det är också något att se fram mot.

Lilla goa Leon.



"Men, är du ledsen, matte?"

Ronja klättrar upp i mitt knä, ser mig i ögonen, slickar mig i ansiktet   


Men nej, nu måste jag ta tag i det här, jag avskyr att vara ledsen.

Och när orsakerna är sk vänner som är så hemskt "otänksamma".

Många älskar att få berätta om sina smärtor och sitt eländiga liv för mig,

om hur fruktansvärt jobbigt dom har det och att jag skulle bara veta......VA?


Jag skulle gladeligen lämna bort allt elände, om någon ville ha det,

jag väljer dock att inte tjata sönder andra om det.

Ingen blir gladare av det.



Att skratta, det är väl ändå det bästa som finns! Man mår så bra av skratt.
Gillar mina vänner som jag får skratta tillsammans med, och jag har genom bloggen och även fb fått så många underbara, roliga vänner.

Vänner som ger mig så mycket tillbaka.

Stort stort tack till er.

                 


Den här lilla tjejen fick i dag upp ett spår, så fort vi gick in i skogen.

Hon lade iväg som en kanon.......men hon har blivit så duktig, och kommer alldeles straxt tillbaka, som för att säga, "Här är jag, ska bara kolla den där (i detta fallet) katten först lite"

"Men Skorpan, inte får man väl jaga katter inte?"



Slitstark lekasak!
Har haft den i många år, och den är välanvänd vill jag lova.

Inte en skråma, trots denna ovarsamma hantering av kampvilliga hundar.

  


Hopp, väldigt många hopp i dagens text, men för att avsluta där jag började,

måste jag nog helt enkelt följa dom goda råd jag fått.
Kanske inte alltid i första hand tänka på andra, utan även på mig själv.


Men fy vilken urtråkig blogg det här blev...BLÄÄÄ!!



Vi återkommer helt enkelt i morgon, men nya friska tag.

Och, jag önskar ALLA fina vänner ett riktigt bra år 2015.


Kram

Susanne


Jag blir hellre sårad av sanningen än lycklig av en lögn,

så låtsas inte vara min vän.


 
 
sara

sara

1 januari 2015 22:06

Tråkigt att du känner så! Man kan gnälla ibland men då ska andra få gnälla av sig också. Ge och ta liksom!
Jag har tagit bort många energi tjuvar för att jag ska må bra! <3

http://sassasliv.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

1 januari 2015 22:22

Ja falska människor kommer man möta hela livet i olika faser, tyvärr. Dom går inte att undvika och man kan aldrig se det i förväg. De enda man kan göra är att avsluta såna bekantskaper när man får veta det, och inte klandra sig själv för det.

otroligt fina bilder och skönt att nyår gick bra för er.

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

3 januari 2015 10:04

Du har all rätt att vara både ledsen, arg och besviken! OCH att låta det "pysa över" ibland :)
Jag har brutit med flera. Fått "skit" för det både av dem och av andra som de skvallrat för. Förr tog jag väldigt illa vid mig men det har jag slutat med. Jag tänker efter NOGA innan jag bestämmer mig för att bryta, men sedan står jag då för det.
Jag får ibland höra att jag "som ju är kristen" väl ska "vända andra kinden till" le och vara snäll..... En gång gick det så långt att jag frågade en gammal erfaren, liv- och själavård, präst som sa' att "Jo, på sätt och vis- men det är något annat att bli utnyttjad!"
KRAM!
(Det är underbart veta du har töserna i dessa lägen. Maken och resten också givetvis, men hundar ger något lite annorlunda :D )

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards