quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Svart!

Av Susanne - 30 november 2014 21:00

        

      Ja men då så......då kom den och hälsade på en stund,

och allt kändes så bra, så bra.

Jag pratar om solen, så klart.

Tänk va, vilken skillnad det gör....tycker i alla fall jag.

Jag blir GLAD. 


Ronja i solen.



För första gången på väldigt, kan jag nog säga att Skorpan är på väg att få sin päls tillbaka igen.

Jaa, jag märker att den som hon har kvar sitter nu fast ordentligt igen.

DET känns kul, så här när kylan börjar komma.


Skorpungen!



Fånga banan!

Kan vara lite marigt ibland........

"Jag tar den, jag tar den!!"    


        

Kul när man tittar igenom bilderna,

och hittar det som man inte riktigt ser så tydligt i kameran.

Skorpan var inte lika snabb som bananen....

"Jag tar den, jag tar den.....eh, var tog den vägen???"



Bergsgetterna tog sig opp på toppen i ett nafs!

"Hallå där nere, ser ni oss?"



 Skorpan passade på att ta sig en "quick-nap" i solen.

Hon hade just sprungit sin galna runda, "springspringspring-rundan" 




Mycket fart i den tjejen! 




Dom mörka molnen kom närmare och närmare.

Skulle solen försvinna redan? 




Nej då, den var med oss hela vägen.

Precis innan den gick ner bakom bergen, blev den så där otroligt stark.

Ser nästan ut som om Ronja brinner.  



"Tuffa lekar, det bästa vi vet"



"Just det, höga höjder gillar vi också!!" 

 (kanske bästa att påpeka att Skorpan INTE hoppade ner själv!)


Första advent avklarad, och i år blev ljusen svarta.

Kanske inte så traditionsenligt, men vad sjutton, ibland känner man för lite ombyte..... 



 I övrigt denna dag har det mest handlat om fortsatt målning.

Oj, vad mycket skrymslen och vrår det finns på ett vitrinskåp?

Men snart så......


I morgon, då far vi iväg igen!

Sällskap får vi också av en rolig......    


Matsäcken förberedd, och kameran laddad.

Ska bli så roligt.


Kramar

Susanne

 
 
johanna

johanna

1 december 2014 22:12

härliga bilder :)

http://wildshenanigans.wordpress.com

Susanne

3 december 2014 00:49

Tack så mycket, Johanna ;-) Och jag säger detsamma till dig!!! Gillar dina fina teckningar också.
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards