quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Jaa, det var väl inte en dag för sent!

Av Susanne - 21 november 2014 20:36

                                                  
                                                  
                                        #bernersennen

                                      Utflykt!                                          

Det är något som kan få det gråaste, tristaste vädret, att inte ha någon betydelse alls.

Joo, visst vill man slippa regn, men äh, det finns ju regnkläder.


Åkte iväg för att träffa kompisarna, Gazton och Imexx, och deras matte.



Vi startade faktiskt med fika!!!

På ett riktigt mysigt "kondis".

Så där i gamma stil, ni vet. Man nästan åker många år tillbaka i tiden, när man kliver in.

Röd-Vit-rutiga dukar, och massor av gammaldags föremål.

Då smakar det extra gott också.



Så tog vi en promenad, så klart,

(efter att ha frågat oss fram till det stället vi skulle till)

Det blir rätt bra träning för våra hundar, att dels besöka olika ställen,

att träffa på människor och hundar som vi inte brukar träffa.

Jag måste säga att man blir rätt glad av att se hur dom anpassar sig.

Inga som helst konstigheter, oavsett var vi är.



Skulle nog kalla även detta för träning.

Att bli fotograferad, på dom mest annorlunda platserna.



Dagens bilder är tagna med en kamera som jag fått låna.

Ska prova den ett tag, och se vad jag tycker.

Fick även låna ett jättebra objektiv.

Jag tycker nog att bilderna blev rätt bra, om man ser till det gråa mörka vädret.....



Alla på trappan!!!




Ronja!


"Zzz....Gäsp gäsp...."



Det tar visst på krafterna......posera kan vara nog så ansträngande.




Skorpungen.


Plötsligt hände det något......



Det blev ljusare.....Vi tittade på himlen, och döm om vår förvåning,

när vi såg färgen uppe i skyn!

BLÅÅÅÅ!!

Det var inte i går man såg varken himlen eller solen.

Båda två stannade upp och bara stirrade!!

Vad händer??

Såå skönt, att se den, om det så bara var för en liten stund.

SOL!


Skorpan, Ronja, Imexx, och den äldsta av dom alla, Gazton,

som är en bra bit över 10 år!!!

Tänk att få ha en berner som blir så gammal......

Han är fortfarande så pigg och glad. (och är en liten filur, med en räv bakom örat)




Hittade en äcklig svamp, som vi inte har en aning om vad det är.

Slemmig och hemsk, men ganska fin ändå.



Var bara tvungen att föreviga den här händelsen.

Den fina solen som så gärna ville komma fram.

Jag tror vädret vänder nu snart, nu får det vara slut på mörkret.

Fram med snön och lite kyla, samt solen då förstås.



Det var allt från oss.....


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards