quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Väljer att tro!!

Av Susanne - 15 november 2014 21:30


                  Mjukgörande                    

Förbättrar muskler och rörelseförmågan

Ökar mootståndskraften

Återställer prestandaförmågan

Ökar genomströmningen i muskler och vävnad

Päskyndar läkningsprocessen

m.m, m.m




Vad är nu allt detta?

Joo, IR-terapi. (Frekvensmedicin)

IR-terapi verkar på cellnivå och förbättrar kroppens egen självläkande förmåga.

DET har vi varit på i kväll!



Helt ofarligt, kan inte skada, bara göra gott.

Anledningen till att jag ville göra detta på hundarna,

det var i första hand för Skorpans skull.

Tog väl fasta på "Påskyndar läkning"


Samtidigt ville jag få dom båda genomgångna,

bara som en "friskvårdsåtgärd"




Jag simmar med hundarna, och det är också enbart friskvård.

IR-terapi utförs av en diplomerad terapeut.

Behandlingen tog ca 1 timma, och då är varenda liten del av hunden "synad" (nästan)



Varken Ronja eller Skorpan har några större "krämpor".....

Det var några typiska ställen som vi skulle "hålla efter" här hemma.

Det här går att massera bort, om man bara vet hur, och det fick jag lära mig.



Skorpan fick behandling först.

Måste säga att jag absolut INTE trodde hon skulle lägga sig och ligga stilla....

Men, hon gillade behandlingen, och somnade nästan in där på golvet.




Tror även det här kan vara bra för små  "MAJS-MAGAR"!

Ökar genomströmningen.....



Ut med Skorpan, in med Ronja.

Samma sak med henne....hon lade sig ner......




Föll snart i någon slags dvala.....




"Det gick bara inte att hålla ögonen öppna!!"

Skööönt!




Summa sumarum då.

Både Ronja och Skorpan är mycket väl musklade!!!

På Skorpan kändes det att hon fått lite mera vila under en period,

men ändå en jäkla tur, att hon var i så god kondition innan operationen



Jag  har fått goda insruktioner i hur jag ska gå till väga med det här,

och det ska jag nog klara av...



Så var det då den där tanken som jag går omkring med.

Ingen olycksbådande tanke alls, tvärtom.

Jag TROR att det fula stygnet jag tog bort häromdagen, det som satt precis under huden,

jag misstänker att det varit just det som förhalat läkningsprocessen.

Det låg ju precis under huden, och vasst var det också.

För att stöta bort det, krävdes det en hel del.


Jag tror, och hoppas att den här tråkiga historien kan läggas till handlingarna nu,

och att läkningen fortskrider precis som den ska.


Som ni säkert märkt vid det här laget, så har jag fotat lite...i dag också, hahahaha!!




Ska bli intressant och se hur Ronja o Skorpan reagerar på IR-massagen.

Finns ingen regel för det alls, så vad som helst kan hönda

Trötta blev dom i varje fall.....jättetrötta!


(och det blev visst jag också)


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards