quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Får man ta?

Av Susanne - 15 oktober 2014 20:30


"OJ!"

"Vad hittade jag här då?"

"Någon som tappat....?" 

                                      


"Undrar om jag kan smaka lite.....?"

"Ser ju fasktiskt ut som om påsen är öppen!"



"JAAA...HURRAAA....Det råkade visst ramla ut en bit...

...då måste det betyda att den är MIN...Eller??"



"Nähe.....klart att du skulle se det....ok, ok, jag kommer med påsen då"

"Om jag får smaka..?"



Under tiden har Skorpan hand om vakten av tomten....



"Japp, jag har full koll!!"



"Uhp uhp uhp....du där....får du gå där på vägen??"



För varje dag blir Skorpan mer och mer sitt vanliga galna jag!!!



Att Ronja ibland gör sin allra värsta min,

det bekommer inte Skorpan ett endaste dugg.

  



Det är inte snällt att hålla fast Ronja i svansen, Skorpan!!   



"Men jag är ju såå söt,

då får man väl göra nästan precis som man vill...eller?"



Klart man får   



Trots att leken ser ut som om dom skulle ha ihjäl varandra,

så är det ändå så att Ronja o Skorpan är dom allra bästa vänner.



Through thick and thin, liksom

     


Har även haft en underbar stund med vår lilla Leon i dag.

Han är helt underbar, framförallt när han somnade sött på mormors arm.

Vilken härlig känsla det är med barnbarn.

Fantastiskt, helt enkelt.


Oj oj, bäst att komma i säng!

I morgon har vi tidiga möten med.......  


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

16 oktober 2014 09:33

Duktig Ronja att inte bara rusa iväg med gottet!
Har känt ett antal amrisar som inte skulle klarat det du gör där.... Inga namn nämda men jag kan ju viska att jag bl.a haft en Brandy som kallades "skatan"....
Härligt med Skorpan!
Och bebislukten känns ända hit ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

17 oktober 2014 01:04

:D :D :D

 
marianne

marianne

16 oktober 2014 10:52

Hade Skorpan hittat påsen, så hade du väl inte sett ett enda spår av den.Med tanke på hennes glupskhet, så hade hon ätit upp ALLT.
Härliga bilder på dina flickor, jag bara njuter av dom.

Mysigt med babymys.
kram Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

Susanne

17 oktober 2014 01:00

Haha, du har så rätt, Marianne! Där hade det gått undan, så jag inte ens hunnit blinka ;-) Men hon kommer lära sig hon också, behöver bara lite tid på sig :-)
Kramar Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards