quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2014

Precis tokig.....Precis som vanligt <3

Av Susanne - 3 oktober 2014 21:45

Nu vet man säkert!

Vilken otroligt skillnad på Skorpan.

(Kanske tjatar jag om och om igen, men jag är bara så himla glad)

                Nu känner man igen den där hunden med såå mycket energi.

Tänk va, så ont hon måste haft, så dåligt hon måste ha mått,

i 5 veckor med en stor majskolv i magen!     

      

Syntes inte ett spår av det i dag.....

BAAAAD!



En helt fantastiskt slinga gick vi i dag.

Och att solen lyste på oss, det gjorde ju inte saken sämre precis.


En gammal boningsplats.



Härliga stigar........



Härliga små sjöar, med fint vatten.....



Höga berg....



Och lite dalar.


Som jag sa.....Skorpan är som vanligt igen....galen, tokig, lycklig.

Och det är vi alla, bara av att se henne.

"AKTAAA, se opp.....här kommer jaaaaag!!!"



Tänkte att det skulle kännas lite kallt på den rakade lilla magen....

Men nej då, inte alls.



Träning, träning, träning!

Bara sitta stilla   




"Hoppe-Tossan"!




  Mammut blänker i solen. 




Vem törs doppa sig först?

Tävling!



Inte många torra fläckar på oss.....mycket vatten i en bernerpäls.



Åh, vad roligt dom här tre hundarna har det!




Mycket bad och simning i dag.

Ronja har en uppgift i livet, att ta hand om Skorpan.

Hon har full koll på henne, hela tiden.

Framförallt när hon simmar.


Tycker hon att Skorpan kommer för långt ut från land,

då är hon genast där och tar tag i nacken.


Ronja har hjälpt Skorpan några gånger,

när hon faktiskt kommit för långt ut från land, och kunde inte vända.

Simmade ifatt henne, bet tag i nacken, och puffade in henne mot land.

Söta, omtänksamma Ronja.



Vila, det måste man ibland.

Ett fint, ganska nybyggt vindskydd.



Lite tjurigt blir det, men jag hade bestämt mig för att träna detta.

När vi sitter och fikar, då kan hundarna gott ligga och ta igen sig lite.



Välordnad led, som trots branta stigar upp för berg, inte kändes alls så jobbig,

eftersom det fans fina trappor att gå i.


"Ja ja, jag ska ta det försiktigt!"



Hundarna är alltid först....och väntar troget tills vi  kommer ifatt.

  


  Det går inte riktigt att beskriva hur vackert  det var,

och bilderna, ja, dom säger ju bara en del.


Skönt skönt.

Tack för en härlig dag


Kram

Susanne

 
 
Hovdamen

Hovdamen

4 oktober 2014 09:05

Det är inte bra för mig att läsa din blogg! Jag vill så gärna ha en "riktig" Berner igen men vi har tyvärr inte tid med någon mer hund, knappast ens för den vi har tyvärr. Arbetet tar allt för mycket tid nu för tiden.

http://yoycefunderingar.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

4 oktober 2014 10:26

Så söta de är!
"KOMMER ni nå'n gång eller?????"

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards