quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Levande individer <3

Av Susanne - 28 augusti 2014 22:07


                                             

Det här är Norrköpings Hamn!

Jaa, en del av den.

Planerna för dagen blev en aning ändrade,

eftersom jag "hux-flux" var tvungen att åka till verkstad med bilen.

ALLTID lika kul.....i alla fall när man ska hämta bilen.


Under tiden som bilen var hos doktorn, gick vi hamnen runt.

På en och en halv timma kommer man ganska långt.


Hamnen är numera ganska stilla, om man jämför med förr i tiden.

Lite synd, tycker jag.


Fint väder, ja, perfekt för fotografering,

så det blev lite bilder för ovanlighetens skull   




Spår från en svunnen tid....här lägger inga båtar/fartyg till längre.



VARMT i dag, om man är en berner!




"Vi kan inte riktigt fatta, varför vi inte får springa helt fritt??"

"Vi lovar att vi inte ska jaga alla gässen, som vi gjorde sist vi var här!!!"



Så var bilen klar och håller ett tag till, förhoppningsvis,

och vi styrde mot nästa mål för dagen.




SKOGEN var målet!

Hundarna skulle få gå viltspår i dag.

Det är något jag/vi saknat, och pga värmen som varit i sommar,

har det varit helt otänkbart.

Lite varmt i dag också, men absolut ingen fara.




Skorpan gick gå ett viltspårsprov, hon är ju en riktig "fena" på det här med spårning.

Men i dag gick det inte alls.

Jag bröt, eller vi bröt, för jag har nog aldrig sett henne så ofukuserad i spåret.




Men det är det här som är så häftigt!!!

Det är djur, levande varelser vi har att göra med,

som, precis som oss, inte alltid är på topp.

Kanske en liten orsak är att vi inte spårat på ett bra tag,

eller så hade Skorpan ingen lust i dag.



Hon satte upp huvudet och vädrade, som att NU!!! Nu jäklar har jag det.....

Hon ledde sin matte fram till en färsk ÄLGSKIT!!

Tack för det, Skorpunge   




Under tiden satt Ronja i bilen och ylade....Jag är helt övertygad om att hon skrek....

"Jag kan, jag kan....låt mig spåra i stället!!!"

Och Ronja, hon behöver utmaningar hon!

Sin championattitel tog hon för något år sedan, och hon älskar verkligen att spåra.

Sagt o gjort, vi tog oss an Skorpans spår, med bara en ny klöv vid spårslut.

Skulle bli intressant att se om hon följde Skorpans spår,

som inte var helt rätt, eller om hon skulle klara av att följa det rätta?




  Hon var så in i hoppsan taggad, och startade helt rätt i startrutan,

och fortsatte därefter så hela vägen till spårslut. 

Och tilläggas kan att hon ICKE gick i Skorpans spår, utan Ronja tog den rätta vägen

Duktig tjej.

  



Och "lillungen" (kärt barn har många namn) var också duktig.....hon fullföljde sitt spår,

med skott och spårslut, så hon fick ett bra avslut.

Jag har nu bestämt mig för hur jag ska gå vidare i det här.

Som jag redan nämnt, är det inga maskiner vi har,

och vi har så mycket annat vi pysslar med just nu.....därför lägger vi det här lite åt sidan så länge.

Klart jag kommer spåra med dom snart igen, men nu börjar ju även jakten snart,

och då vill man ju inte vara i vägen för någon.


Vi har inte bråttom på något sätt.

Hellre känna att det finns tid till att ägna oss åt detta mera helhjärtat.




Det blev en bra dag i dag, trots biltrasslet.

Man vill ju att allt är ok när man ska ut och åka lite längre än vanligt.



Nu tar vi natt!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards