quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Hon kan nog få jobb på cirkus?!

Av Susanne - 21 augusti 2014 21:41


           Uteslöt en hel del bilder här........

Joo, det var allt lite läskigt (läs mycket)

Preciiis när Ronja o Skorpan var mitt i hoppet, (på bilden)

då upptäcker jag något på market, under deras tassar!

Som tur var, hoppade dom......för där låg han.....

O R M E N!!!


       

                                            

Jag har tränat och tränat, och vet hur jag ska göra när jag ser en orm.

Men inte är det lätt inte.....när den ligger där och slingrar sig lite.

Tidigare, då flög jag liksom i luften, och SKREK!

Jag är stolt över mig själv, att jag behöll lugnet i dag, och t o m fotade den.

En snok, förvisso, men det spelar mindre roll vilken sort det är.

Det är slingrandet som är otäckt.

Med andra ord, ingen bild på ormen!



Alltså....Ronja?!?!?!

Hon ÄR en clown, hon skulle trivas i manegen....att få göra konster,

och få folk att skratta och vara glada, det är Ronja världsmästare på!!!


"Jaha...tungan rätt i munnen, och ihop med alla tassarna!!"



"Kom igen nu då med fotandet, matte....kan inte stå här hela dan'!"



Smidigt, men kanske inte så där väldigt skönt?



Lilla söta.....  



Lite mindre fart i den här tjejen, det är det allt.....men om man jämför

med hennes förra löp och skendräktighet, ja, då är det inget alls.

Skönt!



Tre i rad!








I går skulle hundarna badas, efter den skitiga utflykten....

Orkade helt enkelt inte, så det blev enbart borstning och blåsning.....för att badas i dag!

Hm....inte sjutton hann jag med det inte, och inte sjutton mår dom dåligt av det heller.

Det är nog mest jag, för jag gillar rentvättade hundar, som luktar gott.

Och i morgon är det nya äventyr, och jag tror, nääe, jag VET,

att dom båda flickorna kommer att grisa ner sig även då.

Så på sätt o vis, så var det enbart genialt att INTE bada dom i går.


Efter dagens skogspromenad,

där jag konstaterade att delar av vår skog var puts-väck, (skogsvård = fult)

och en stor påse kantareller var med hem, försökte jag få ordning på min dator.....

Tidsödande, och tråkigt, och....äh, jag kan inte, helt enkelt,

konstaterade jag att det nog blir till att lämna in den för genomgång.




HEMÅÅÅÅÅT!!



Massor av trevligt "babbel" och fika med en vän, det bestod kvällen av.

Alltid lika trevligt!!   


Nu sova......Innan morgondagens hundäventyr, blir det ett helt annat äventyr....

Hoppas det löser sig, för om "dom" bråkar med mig,

då tänker jag gå till pressen, vilket jag sa till dom i dag.

Och vad detta handlar om, det ska jag berätta i morgon........Jag blir så arg, så arg!


Kram

Susanne



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards