quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Mera valpar......får aldrig nog!

Av Susanne - 17 augusti 2014 20:30


Tråkväder......

Gör mig ingenting alls, för jag lyckades få en hel del gjort, vilket var allt för länge sedan.     

Det innebär dock att bilderna inte blir som jag vill,

så du leker jag lite med dom i stället.

  Ronja o Skorpan efter kvällens långpromenad, i REGN.

Var ska man då hålla till med blåsen......Äh, att jag inte tänkt på det tidigare då?

Garaget så klart!!!

Med påföljd att även garaget fick sig en blåsning......hahaha, undrar vad grannen tänker,

när det kommer massor av päls flygande genom luften?

  



               Inte några mängder med bilder på Ronja o Skorpan i dag alltså,

       .....men....vilken tur att jag har lite (läs, ganska många) bilder från gårdagens valpmys.   

       

Jag bara njuter...... 

Mjölkbaren kom o gick förbi!

Smaskens!



"Men jösses, människa, vad du håller du på med egentligen??"

"Kom o hjälp mig med det här trädet i stället!"



"JA, nu har jag den....lyckades få tag i kameran"



Söt liten tjej   



Ännu en bild på killen som fångade mitt hjärta.....  



Samma här......(Men vad är det med mig?)






Vad funderar du på?



Nu så, nu blir det inte mera "valpar"....i dag....

Kan inte se mig mätt på dom.

Många har frågat om det inte är svårt att bara titta på dom,

och inte ångra sig, och känna att man vill nog ha en till....


Faktiskt är det inte så besvärligt?

Dels, för att Skorpan inte är så gammal ännu, så jag har hennes valptid i färskt minne.

OCH....jag erkänner, hur söta dom än är, dom här små nallebjörnarna,

så är det också mycket mera jobb.

Tycker det är rätt skönt, när jag kan gå lååånga promenader,

och man börjar "få ordning" på dom.

Man har lärt känna dom, helt enkelt.


Men jag älskar dom små valparna förstås, dom luktar så otroligt gott,

precis som små bebisar ska lukta, vare sig dom har två eller fyra ben.

  

   

    

Så bara några bilder till.....(skoj-bilder) 



RONJA!   




SKORPAN!   




"Snääääla, kan vi inte få smaka....liiiite bara?"



Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

18 augusti 2014 10:16

Du lillpysen..... Jag tror du funderar på om du skulle trivas med 2 storasyrror :)
Nej, skämt åsido, jag känner igen dina tankar Susanne! Och jag blir så glad när du skriver det om att ni nu börjar lära känna även Skorpan bättre o att valptid faktiskt är jobbig.
Min senaste som kom hit som lill-valp var Kasper, 1996!. Urgo' och juste blev han men han var valpen från h-e ibland :) (Toksmart....) Många, många var det som när han började växa upp mer beklagade och sa' att det är ju SÅ sött med valpar. Visst är det, men det är den vuxna hunden man ska leva med och jag har nog med alla varit bra nyfiken på vem det är där "innanför" :)
(Men du kunde ha skickat den där lille i en låda hit kanske?)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

19 augusti 2014 09:56

Hur lockande det än är, så måste man "tygla sig" och tänka logiskt.
Det är såå gulligt, men inte bara gulligt, eller hur?
Kram
Susanne

 
Christina

Christina

18 augusti 2014 11:37

Men hjälp vilka söta valpbilder!

http://socialahundar.blogspot.se

Susanne

19 augusti 2014 09:54

Men visst är dom väldigt lika din ras som valpar. Bara annan färg. 😀
(PS. Säg bara till om bilder, Christina!!! )
Susanne

 
Sofia

Sofia

18 augusti 2014 20:53

Men så söta små troll. Fast dom är inte så små efter några år...:)

http://www.echosierra.se

Susanne

19 augusti 2014 09:52

Ja, visst är dom, Sofia.....och efter bara någon månad, är det nalleliknande utseendet som bortblåst 😳 Men jag gillar dom även då, hehe 😊
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards