quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Valpar valpar och "stöld"

Av Susanne - 12 augusti 2014 22:17


       Det är helt omöjligt!

    Hade allting klart.....bara att stänga av....

Jaa, då inträffar något, som jag bara MÅSTE ta itu med. DIREKT!

Vad babblar hon om nu då? undrar kanske någon?


Återkommer till det...



DRAGTRÄNING!!

Alla tillsammans var det tänkt i dag. 

Tyvärr lyckades vi inte fullt ut, utan saknade en i vårt lilla draggäng.


Skorpungen blir mer och mer van att ha vagn bakom sig.

Eller, rättare sagt, det stör henne inte alls längre, så nu, nu börjar allvaret.

Eftersom vi ALLTID tycks ha svårast med slalomen, så har vi startat med den.

Framåt, höger, det går riktigt bra...mycket svårare med vänster.

Undrar varför det är så?

Det har varit samma sak med Quila o Ronja också.

Höger mycket lättare än vänster att lära sig?




Vill så mycket, vill göra rätt...Men alla vi barn i början.



Att känna sig trygg med skaklar, sele och vagn,

att inte bry sig om att man sitter fast, det är viktigt, tycker jag.

Ett bra sätt att träna det, är att "ligg".

Det kan kännas lite läskigt i början.

I dag fixade Skorpan det där snabba läggandet,

som hon är så duktig på, när vi tränar lydnad.

Duktig tjej!



Ronja!!

"När är det min tur egentligen???"



Hon har fått syn på en av sina kompisar en bit bort,

därav denna fantastiska uppmärksamhet, haha!

Men väldans söt är hon.......dom där ögonen!!!



"Var vill du att jag ska gå egentligen, matte???"

Inte lätt, när matten inte håller reda på höger/vänster!

Där står jag och säger höööger....höööger......fast det är vänster jag menar.

Ronja gick vänster, och gav mig den där blicken...Jaa, ni vet..."är du helt konstig, eller?"



Så till "efter-träningen-skoj"!

        Äääntligen!

Linus och Ronja hälsar "artigt" på varandra, innan springet startar.           



Och här då!!!

Vad tycks om dom här två "nallarna"?

Ludde och Chili.



Chili är ju lite äldre än Ludde, och helt plötsligt blev hon mycket större,

i jämförelse med Ludde.


På upptäcksfärd....hela tiden.

Mycket att utforska här i stora vida världen.

"Hallååå, vem är härinne måntro???"



Tuffa små     



"Men aje......kan du kliva bort från mig nu?"



Ujujuj, vad dom är farliga!!!



Träningsvädret var väl inte det vi önskat oss direkt.

Blött blött, regn regn!

Och vi upptäckte då också, att det inte är någon sommarvärme längre.

Alla kläder blöta, (inte mycket kläder)

När det sedan slutade regna, och blåsten vidtog, då frös vi!

Det var inte i går man frös, så det var en annorlunda känsla.

BURR!!!


Just det....orsaken till att jag inte kom härifrån i dag heller.

Letade efter en sida på "nätet", och hamnade på en hemsida om berner.

Gissa att jag höll på att ramla av stolen, när jag upptäckte att hemsidan var full av MINA foton!!!

Jag vet inte vem den här människan bakom hemsidan är.

Bara att sidan inte är Svensk.

Blev riktigt riktigt ledsen, det är så respektlöst, inte bara olagligt.

Har nu mailat vederbörande, och vill ha en förklaring! Hur tänkte hon?

Så himla fult gjort!


Hoppas jag får svar.....



Nu sängen!!

Kram

Susanne 

 
 
Eva H

Eva H

13 augusti 2014 10:08

Men FYYYYYYYYYYY!!!!
Bilder från denna bloggen? Tänker att gamla och allt det kunde få en förklaring. Vare sig du får svar eller ej måste du ju försöka anmäla någonstans!
Stackars, stackars Susanne! Du har väl ändå haft tillräckligt?
KRAM!

Vad gäller resten här....
Kommer ihåg när jag bad A räcka fram höger (el om det var vänster?) tass o han gjorde det, men matten här fortsatte tjata...... Suck liksom :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards