quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

SURPRICE!

Av Susanne - 27 juni 2014 21:44


  Alltid kul med överraskningar, eller hur.

Det tycker i alla fall barnbarnen, Mille o Meya.


Vi hämtade dom på dagis/frita på förmiddagen och det enda dom visste,

det var just att vi skulle hämta dom.        

Gissa att dom undrade.

Första stoppet var en hamburgerkedja, som deras mormor,

dvs JAG, tycker om ganska mycket.

Så härligt att se deras glada miner.....


Resan fortsatte sedan söderut.

"Men var ska vi?"

Den frågan fick vi massor av gånger.

Till slut bestämde vi att göra en liten gissningslek.

Börjar på P.....slutar på nöff-nöff!!

Hahaha, vad dom gissade, och till slut kom dom på det.

GRÄNNA!

Och titta på polkagristillverkning.

Gränna är en söt liten by, med små gulliga gamla hus.

Att höra historien om hur polkgrisarna kom till, det tyckte barnen var riktigt sännande.


Rena rama himmelriket.


Mycket svarta moln tornade upp sig över oss stup i ett,

men vi fick nästan inte en enda liten regndroppe på oss.

Vilken tur.


Gränna har nästan fått ett årligt återkommande besök av oss.

Lätt att svänga in när man åker förbi 

Det var kanske oftare när våra egna barn var små, och då åkte vi även över till Visingsö.


Meya med sin klubba, som hon äääälskade!!



Tog några pauser från all polkagristillverning,

och gick en sväng med Ronja o Skorpan, i den lilla byn.

Som vanligt, väcker berner människors hundintresse.

"Ååh, titta.....två berner!!!"

"Får man klappa??"

Och det är klart, när två små barn, som egentligen inte alls har något att sätta emot,

om hundarna skulle få för sig att springa iväg, går med varsin berner, det är en härlig syn.

Hur mycket dom än drar med vuxna, så gör dom de inte med barnen.


  



"Näe, så klart att vi inte gör det!!"

    



 "Om vi skulle dra i kopplet med Mille o Meya, då skulle dom ju ramla!!"



"Och jag, säger Skorpan, jag gör ju som Ronja säger att jag ska göra!"

"Vara försiktig och snäll mot alla barn"



Bästa Vänner!


Ronja och Mille.



Skorpan och Meya.

Meya tycker lite synd om Skorpan, som "tappat alla sina kläder" ....

"Men var är alla hennes kläder egentligen"?, frågade hon flera gånger.

"Snart så, snart, så kommer hon klä på sig igen", sa vi, och försökte förklara.....

"Det är inget farligt alls, hon måste bara "byta sina kläder" ibland".   



På väg ner till Vätterns strand...men bad, det blev det inte för hundarna i dag.



Axel Edvard Bolling......Grännakungen!!!

Väldigt lik Meya, om ni frågar mig.....   



Två trötta, men jag tror nöjda barn, lämnades av hemma sent i kväll.

Det blev en riktig överraskningarnas dag, som uppskattades

Och det är minst lika roligt för oss morföräldrar, att hitta på små roliga utflykter.


  Sa visst att vi klarade oss undan från regn....vi klarade oss även undan detta!!!

SNÖ och HAGEL!!!

27 JULI!!!

Vi trodde först det låg drivor med "skum" utmed vägen, och i dikena.

Stannade för att känna...

DET är inte ok, det är upp o ner med allt.

Ska vi ta fram skidor till i morgon, eller....




Återigen har klockan dragit iväg.....och vet ni vad...

Ingen sovmorgon i morgon heller.....då väntar något som jag längtat till en hel vecka!!!

Å, vad skoj (och mysigt, gulligt, gosigt) det ska bli.

Kameran på laddning......


Kram på er

Susanne

 
 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

29 juni 2014 19:36

Åh, vilken mysig överraskning för barnen!

Och visst vill man klappa en berner! En berner är alltid en berner!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards