quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Kan inte tänka klart....oron kryper in....

Av Susanne - 15 juni 2014 21:22


  

Det började som en helt vanlig, härlig dag.

Med en utflykt, tillsammans med likasinnade.

Vi skulle leta rätt på en rövarborg!!

Fyra hundar, och lika många tvåbenta, gav sig iväg genom skogen.

Varmt, men inte för varmt, för inne i djupa skogarna är det skuggigt och skönt.

Vatten, det hittar man ju alltid.


Fyra vänner vid ett "vattenhål"

(Lite lagom lerigt också)



Efter att vi hittat borgen!! och tagit oss igenom osnitslad, igenväxt terräng,

kom vi fram till Asplången.

Det är en sjö där Göta Kanal passerar i.

Där badade hundarna, och njöt av svalkan....

Det var absolut inget fel på Ronja då!!




Simning, sedan intog vi den medhavda matsäcken,

precis intill kanalen.




        Och vilken tur vi hade, kanalbåten, Wilhelm Tham, kom precis lagom när vi satt där,

så vi kunde följa dess slussning.




Det är precis så båten kommer in i slussarna.

Hulta heter den här första slussen, från Asplången sett.


Fortfarande märktes ingeting på Ronja.....

Vi kom till slut tiullbaka till bilarna, och gav oss hemåt igen.


  Men sedan.....Ronja hoppade ur bilen hemma, och skrek!

Så skrek hon, så fort hon rörde på sig......hon blev snabbt sämre och sämre???

Såg på henne att hon mådde såå dåligt, hade så ont.

VAR??


Har klämt och känt, och jag tror att hon har ont i nacken.

Rimligt att hon kanske sträckt sig?

Jag tänker så här:

 Ronja har sträckt sig någon gång under vandringen,

som ibland gick genom ganska eländig terräng.

Så länge hon h öll igång, så kände hon inte av det....men efter vila i bilen hem, så kom smärtan?

Jaa, inte vet jag......??

När hon låg här på sidan, och skrek vid minsta lilla rörelse, såg ut att ha det riktigt jobbigt...

då kom allt över mig.

Tänkte på när Quila stod här och skrek av smärta, utan att jag kunde hjälpa....jag går sönder...

Det gör verkligen ont i mig.


Mitt förnuftiga jag, ser det så här:

Hon har ont, JA. Hon blir rädd när det gör ont, JA.


.....men en hund som skriker, det är bland det värsta jag vet.




Bilder från dagen, joorå, det finns, men jag tappade helt lusten med allt nu.

Jag kan bara hoppas på att hon mår bättre i morgon.

Och är det en sträckning, så går det ju över.....eller hur?


Det blir alltså inte mera än så här i dag.

Hoppas ni håller några tummar för att det inte är något allvarligt med henne.

(Men inte kan det väl  vara det...som kommer så snabbt??)


Usch och fy, denna hemska oro....


Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

15 juni 2014 22:39

Håller tummarna å tassarna att allt går bra. Hundar som är livliga kan ju sträcka sig å så.

http://www.echosierra.se

 
Ingen bild

Titti

15 juni 2014 22:42

Nej vännen, nu ska vi inte tro det värsta, Ronja har nog sträckt sig rejält och det blir nog stelt när hon legat stilla en stund.
Men förstår din oro, man tror ju alltid det värsta men detta kommer att att bli bra...jag håller tummarna...kram på dig !

 
marianne

marianne

15 juni 2014 22:51

Säkert "bara"en sträckning, imorrn är hon nog ok igen.
Förstår att du är orolig.Håller tummar o tår o kattassar för Ronja.
kram ♥

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

15 juni 2014 22:57

Håller både tummarna och tårta 💜💜

 
Anette

Anette

15 juni 2014 23:11

Förstår din oro och hoppas det ordnar sig i morgon (om inte tidigare). Jättekram till er och tankarna finns hos er <3

http://www.afdragon.se

 
Lotta & Bernergrabbarna

Lotta & Bernergrabbarna

15 juni 2014 23:27

Så jobbigt för dig! :(
Förstår att du blir orolig och mår dåligt av att hon skriker. Men hon blir nog bra snart igen.
Imexx var ju likadan. Helt ok på kvällen, men på morgonen efter skrek han vid minsta rörelse. Visade sig vara ett ömt område på ena sidan av ryggen och han blev snabbt helt bra med rimadyl i några dagar.
Vi håller tummar och tassar för att hon snart är helt bra igen.
KRAM

http://minabernergossar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

16 juni 2014 01:07

Jag tror också det är en sträckning av något slag. Mischa fick en sträckning i ryggen vid ett tillfälle. Nu håller jag alla fingrar och tår för att hon vaknar pigg och glad i morgon, lilla hjärtat.

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

16 juni 2014 05:57

Vi håller tummarna för en sträckning och att hon bara blir bättre nu. Kram Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

16 juni 2014 10:23

Kraaaaaaam!
Till både dig och Ronja, till henne försiktigt, försiktigt alternativt bara tänkt.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Carina

Carina

16 juni 2014 20:23

Men stackars Ronja, hoppas hon mår bättre imorgon!

http://carinaduvefjord.blogg.se

 
Susanne

Susanne

19 juni 2014 00:37

Tusen tack och kramar till er ALLA, för era tröstande, peppande omtänksamma ord!
Kramar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards