quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Iphonebutiken levererar ;-)

Av Susanne - 13 maj 2014 22:13


Konstigt?

Att inte ägna en endaste liten minut åt bilder under gårdagen?

Men, någon gång händer det, det där som gör att det bara inte går.

(Och gissa vad? Jag tänker inte gå in på orsaken. Nu fortsätter den här bloggen att enbart handla om Ronja o Skorpan, samt en plats för mig att "förvara" alla bilder. En slags hunddagbok, precis som det den är tänkt att det ska vara när jag startade den för snart 5 år sedan)


Så, nu kör vi!!

Dragträning startade vi dagen med i dag.

Jag vill verkligen träna så mycket som vi orkar nu.

Bara att passa på innan värmen kommer,

för då är det lite jobbigare för hundarna i värmen.


Ronja visade även i dag att hon gillar det här med drag,

vilket i sin tur gör hennes matte riktigt, riktigt glad

Vi ägnade oss i princip bara åt slalombanan, och jaa, den gick OK.


Skorpan då, jo hon får nu lära sig grunderna med vagnen,

och det innebär att vi enbart ägnar oss åt att hon ska gå framför vagnen och jag bakom.

Samt lite höger/vänster.

"Framåt", det har hon snappat helt vad det betyder,

vilket är toppenbra......det går väl, (som i allat annat Skorpan gör) en aningens för fort bara!!!


"Jaa, jag är ju som en blixt!!!"



Med på "träningsplan" hade jag en kompis, som stod för "fikat", haha.

Himla fint att ha......Det tackar vi så mycket för!


Ömsom sol, ömsom regn, en salig blandning av väder i dag.

Men, vem bryr sig.....

Tid för lek....då hittade vi en basketboll, med så där lagom mycket/lite luft i...........




....lagom för att det skulle gå att greppa i munnen!!



"Passa då.....passa då, Ronja!!!"

"Här är jag!!"

Skorpan är beredd på en passning.



Total lycka, när hon fick tag i bollen!



"Nu släpper jag den aldrig"



Efter lite föda i magen, for vi iväg på nästa uppdrag,

som var att lägga spår till morgondagens spårning.

Då hinner spåren ligga i drygt 24 timmar, och det hinner även hända en hel del saker i spåren.

Många störningar......ett djur som passerar över spåret, även vinden kan flytta spåret.....

Det är det som är så spännande med viltspår.

Man har inte en endaste aning om var exakt spåret är efter så lång tid.


Här ska en hjort läggas ut.



Efter spårläggningen, det var några stycken,

så lyste den där gula en liten stund, så det blev ett sista stopp på väg hem.



Skorpan, som jag fick stopp på i ......



....helt rätt tid i dag.

Jag såg på henne att hon fått upp ett spår, och var på väg ut på vift.

Men ack, vad hon bedrog sig.



Jag undrar jag, om det finns någonting, som skulle kunna få Ronja att sticka iväg?

Näe, jag tror faktiskt inte det.

Visst, man kan kanske inte lite till hundratio procent på ett djur..........

Jag är nog kaxig, 

när jag säger att Ronja skulle aldrig dra iväg från mig, efter ett djur alltså.



JAg SKA få till det, så vi kan lita lika mycket på Skorpan,

och det ska väl inte bli så svårt,

för den lilla tjejen är oerhört lyhörd.



Men vad ser jag, SKorpungen???

Haha, vänder bort huvudet och "lipar"!!!


"They make my day, every day"!

 




  Så kom den då.....på bara två dagar!

Vips, så låg den i lådan.

Mobilskalet som jag beställt.

Tog ett med extra skydd, det hette "tough case", och dom är verkligen bra.

(Det förra jag hade passar ju så klart inte den nya mobilen, tänk att det alltid måste vara så.

Hela tiden köpa nytt, nytt, nytt! 

Jag är så nöjd med hur det blev, och ingen kan ha ett exakt likadant.

För er som undrat var jag beställt det, så heter det http://www.iphonebutiken.se/




  

Det var vår dag i dag.....och det var en riktigt bra dag.

Några flera uppdrag hann vi med, men det får bli morgondagens skriverier.

Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

14 maj 2014 08:29

Dom ser så tuffa ut i sin dragutrustning. Som redo för att arbeta :)

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards