quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Är det över nu?

Av Susanne - 17 april 2014 00:57

Hur glad blir man, när man skrivit ett helt inlägg färdigt,

och precis ska publicera det.....men något fel inträffar...

och man dessutom glömt trycka på sparaknappen???

INTE GLAD, kan man säga   

Å andra sidan, det är väl verkligen ett I-landsproblem.

                    

 Jaja, gör om......


Ronja, vår lilla "Tok-Fia" som är så full av liv.         


Veterinärbesök i dag igen,  och Ronja är så duktig och framförallt lugn och trygg.

Så fort vi stack in näsan, blev hon rejält utskälld av några små arga individer,

men hon ägnade dom inte en liten blick.

I stället ägnade hon sig åt att hoppa upp på disken i receptionen,

bara för att tala om att hon var här nu.

Och det blev ju ganska populärt bland personalen, kan man säga.




Jag tror, jag tror, att den här lilla "Skorpungen" börjar bli normal igen!!!

(Peppar, peppar, ta i trä)

Från förmiddag till eftermiddag....så vips, började jag se tecken på hennes normala jag.

Frågade även veterinären om det här med att ALLA hanar är så intresserade av henne,

och det kan vara så att hon luktar något extra gott just nu, när hon tror sig ha valpar.




Ett gott tecken är också sättet Ronja och Skorpan leker.....full fart!




Haha, se upp du Ronja, nu börjar hon visst ta för sig, den där lilla   



Fick mycket gjort i dag, så skönt.

Påskfix i största allmänhet, och så klart, en skogspromenad.




"Men, vad sjutton, måste godiset sitta så himla högt upp?"

Ronja fick sträcka på sig ordentligt.



Uhp uhp uhp, Skorpan!!!

Vad sysslar du med då???

"Eh, jag hittade den bara....trodde det var till mig....."



Upp och leta du också, Skorpan!

"Inte här....och inte där....."



Kan man använda den här "mojängen" som släde tro???

Fin, tycker jag.

Den har stått på samma plats i skogen i så länge vi bott här!



Fixade min trasiga tand i går, och det skulle inte bli något billigt kalas precis.

Men min tandläkare är en riktigt  bra tandläkare, och jag tror han tyckte lite synd om mig,

när jag baklagade mig över att det var den andra tanden på väldigt kort tid, som bara ramlat sönder.

Han skulle sätta dit en "krona" även här, och det skulle kosta otroliga 2500:-!!!

Det finns nog ingen tråkigare utgift.

Men gissa vad?!?!

Jag fick den av honom!!!

Helt utan kostnad.........bara en liten hake dock.

Jag måste lova att använda min bettskena, som jag inte känt någon positiv effekt av.

Å andra sidan, inget negativt heller.

Klart jag lovade det!!



Nej, vad klockan blev mycket nu, vi som ska upp tidigt i morgon!

Simning står på schemat.


"Se så, i säng med mig nu!!"


Kram och allt gott

Susanne

 
 
sara

sara" title="http://bloggplatsen.se]sara[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]sara[/url]

17 april 2014 19:03

Åh vilken snäll tandis! Kram

http://hungryeyes. bloggplatsen.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

17 april 2014 21:22

Så trist att behöva skriva om ett inlägg!

Påskpussar till hundarna.

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards