quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Man ska ha lite tur också!

Av Susanne - 4 mars 2014 21:12

          

Jag vet, jag tjatar om solen......Hela tiden!!

Men, haha, i dag visade den sig, små, små korta stunder.

Joo, jag tyckte allt det kändes lite vårlikt, trots lite kallt i luften.

(Och JA, jag har fortfarande låtit Ronjas öron växa vind för våg.......men en dag, då ryker stråna bort)


       

Våra dagar är ganska fullspäckade nu för tiden,

men då är det, för det mesta angenäma saker som ska göras.  

Hundpromenader ligger mig varmast om hjärtat,

eftersom det liksom är mitt nuvarande vardagliga liv.

Och vad vore mina dagar utan dessa två töser?

Det har jag undrat många gånger.


            

För inte alls så länge sedan, hade jag en himla massa otur.

Först "slet jag av mig fingret", det bröts på två ställen. AJ AJ AJ!

Så fick jag punktering mitt i skogen, vilket är skitsvårt att fixa med ett brutet finger.

Samma dag bet jag sönder en lagning i en tand......Ont det också.

Nu fick det väl ändå räcka?



Men, fingret börjar så sakta läka, jag "slapp" det gigantiska gipset,

pga artros, som jag inte ens visste att jag hade?

Punkteringen avhjälptes snabbt med hjälp av en envis vän.......och så tanden då.

Var hos tandläkaren i går, och tro det eller ej, men det syntes ingenting?

Varken på röntgen eller undersökning?

Förklaringen! Äh, jag minns inte riktigt vad han sa,

men det kan läka sig självt, om man är försiktig. (Tror jag)

TACKAR!! Det går bra nu.............Tandläkaren är ju inte den jag älskar mest, precis.




Våra hundar tigger väl inte, va?



Pajasen Ronja, hon är bara för rolig.

Alltid något kul på gång!

PEEKABOO!!   



Här försöker hon visa Skorpan hur hon ska göra,

när man leker kurragömma, och vill tjuvkika!



Ronja och Skorpan, dom är väldigt lika....men ändå, så otroligt olika.

Skorpan, hon är en riktig liten tuffing på ytan,

men inte alls lika tuff när det gäller.



Att springa, fort, fort, det har dom verkligen gemensamt!



Gärna med något i munnen .............



"Det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man springer så fort som jag!!"

"Annars kan man bita sig"

  



Ronja.....hon är väl egentligen raka motsatsen till Skorpan.

(Förutom springet då)



Och pinnarna   



Nu kom jag just på att jag fått en sk stegräknare för hundar i present.

Har aldrig provat den, men det vore kanske intressant att,

dels se om den fungerar, och dels då se hur lång dom faktiskt springer på en dag.

Det måste dock vara en utevistelse som garanterat är utan vattenhål,

för det tror jag inte att den lilla manicken tål.




Eftersom, eller tack vare,

det i dag var ett perfekt väder för fotografering, blir det flera bilder.........(gissa på vad?)



"Pajas-Ronja"   



"Söt-Skorpan"   

           


Tycker nog jag haft lite tur nu också!

Dels att jag slapp "borra" hos tandläkaren, och det bästa av allt,

mitt i allt elände, slapp jag det här!

 



Den förpackningen har ändrats till det här!

Betydligt mindre, och smidigare.

Eftersom jag har en skena under, så kan jag lägga om det själv,

OCH "tvätta tassarna" ordentligt vid omläggningen.   

Att inte kunna tvätta händerna, det är riktigt hemskt.


 



Ska till sjukgymnast i veckan,

och se om jag kan få försöka börja träna upp fingret. 

Ska bli skönt att slippa gå och "peka finger" åt alla jag möter   


En himla massa bilder blev det en dag som i dag.


Kram från oss

Susanne


 
 
Ingen bild

etim@arcor.de

5 mars 2014 09:19

Snälla, låt Ronjas & Skorpans öran så som de är :-) Det är ju naturligt och se fint ut!!! Tycker jag i alla fall.
Nospuss till hundarna
Elis

 
Christina

Christina

5 mars 2014 11:28

Så opraktiskt med ett brutet finger!
SV: Klövjeväskorna är superbra. För Berner är det XL som gäller. Vilken färg gillar du bäst? Tyvärr har jag inte den orangefärgade hemma men rosa, blått och grönt finns!

MVH
Christina

http://hundbutik.blogspot.se

 
Susanne P

Susanne P

5 mars 2014 17:57

Låt lite fjun vara kvar på öronen men ta inte bort allt!
Du vet ju hur jag tycker om "rentrimmade" öron. ;)

Att tänderna kan laga sig själv?! Praktiskt!
Jag har haft ett begynnande hål i snart 20 år och varje år sitter tandläkaren och funderar; är det ett hål eller...? Men varje år säger hon att det inte har blivit större och då låter hon bli att laga det! ;)
(behöver jag säga att ja INTE gillar att gå till tandläkaren!?)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

6 mars 2014 23:14

Se där ja, så himla bra med självläkande tänder!!

Öronen jämnas endast till lite, tror ingen klipper i den bemärkelsen. Inte så att man tar bort allt.

Såg du hade haft hundvård i dag, dit har jag inte riktigt kommit. Joo, kommit dit har jag, men det var lite "knöligt" med en hand. Så det får väl vänta då ;-)

Kram kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards