quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Från gipspaket, till en liten liten "strut"!

Av Susanne - 24 februari 2014 21:06

  Tillbaka på lasarettet! 

Först röntgen, för att se så allt låg rätt........

sedan vidare till ortopeden.

Åh, äntligen skulle gipset klippas bort.

Endast en vecka, och jag tyckte det stank om handen...Bläää! Vidrigt.

Men, så skönt det var....."Nu bara måste jag tvätta mig", sa jag till läkaren   


                         


Så var det undersökning....."Rör så mycket du kan på fingrarna!"?

Det gick inte över huvud taget?

Helt stela fingrar, och det gjorde fruktansvärt ont.

"Jaa, du har ju gått väldigt länge med din artros", sa dr....

Hm.....jo, visst har jag haft ont i mina fingrar, men vad sjutton, det är inget som jag dör av.

Hur som helst, ett par veckor till med gips,

det skulle inte vara bra för dom andra fingrarna.


Så det blev en liten skena i stället.

Jätteskönt, men inte så tryggt, kanske.

Dessutom så bara for den av, när jag kom hem?

"PLOPP"! bara.....


(Bilden lånad från Google)

 

Har en vän, som ska hjälpa mig få till en bra lösning,

som är både stabil och sitter kvar.

(Eller hur, Ing-Marie?)    




Nu så, nog om fingret!!!

Lite vårtecken kanske..............





Full rulle i stacken!



Full rulle på Ronja!!

(Med sin älskade handske, som hon "stal" från husse i går)

"Vadå!!! Det är ju vår, då behövs väl inga handskar?"



Varför köpa leksaker till hundarna?



Hade sällskap hela dagen på lasarettet av "mellan-dotter", som var ledig.

Skönt att slippa vara ensam under all väntan som dagen innehöll.

Och att vi därefter hittade ett litet fik,

som hade goda räkmackor, det var inte heller fel   


Så var det hundarnas tur att få ha lite skoj.

Jag kan tycka att det är rätt roligt med lite "misslyckade" bilder.....bilder som inte

blir så där perfekt uppställda, ni vet.

Egentligen är det mycket mera liv i dom.


Skorpan Skorpan, du äter väl inget, va???

"Nääe......inte jag inte, det vet du väl Matte"

    



"Jag skaaaa spotta ut det..... håller ju på, ser du väl"    



Som sagt, ibland vill det sig inte riktigt   


"SLUUUUUTA!!!"

"Nu skiter vi i det här......."



Men, jag råkar ju vara ganska envis.....så en och annan bild blev det,

där ingen blundade, eller, var på väg någon annanstans.....  



  



Jag vet, jag är tjatig, men jag blir ju så glad!!!

På riktigt!

Har fått så många meddelanden, sms, samtal........från vänner både "här o där"

Underbara människor, som bryr sig om varandra.

Tack såå mycket.


Det är just när det är lite tufft, som man vet vilka ens vänner är.

Det behövs så lite, för att göra någon glad.


  


Kramar till er

Susanne

 
 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

25 februari 2014 18:17

Himla skönt att du fick bort gipset :) och F*n vad det irriterar mig att det kommer upp fel säkerhets kod fastän jag skriver den rätta som skall skrivas. Är det fler som har samma problem ? har varit så länge nu. :( Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

26 februari 2014 12:38

Ja det är hos dig den klyddar till det emellanåt. När det kommer "konstiga" bokstäver i säkerhets koden som Q, Z osv. Konstigt ! Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

1 mars 2014 14:30

Haha, "klyddar" till det:-) har jag aldrig hört, men jag tror jag förstår vad det betyder. Vad jag inte förstår, det är vad som händer? När du ska skriva säkerhetskoden, då........?
Kram kram 💕

 
Sara

Sara

27 februari 2014 19:53

Skönt att bli av med gispet! Kan tänka mgi att det blir varmt och kliigtoch jaa, allt möjligt!
Vilka fina vårtecken!!!
KRam

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards