quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 februari 2014

Som små barn...........

Av Susanne - 7 februari 2014 18:08


Joo, jag tycker dom blir som små barn,

när man införskaffat en ny leksak.

Hundarna alltså   

             
Den här "grejen" hittade jag för halva, halva priset,

så man skulle kunna säga att jag nästan fick betalt för att köpa den.

Både Ronja o Skorpan älskar att leta pinnar, för att sedan ha dragkamp.

Tyvärr, så är dom lite för starka för dom pinnar som dom hittar.

Då skulle väl den här vara idealisk  (dessutom då, nästan gratis)


"Wow, vad fin!!"

Den undersöktes först riktigt ordentligt.....



"Är den verkligen bara till mig??"

"Min min min"



 

"Bäst att vara lite försiktig,

och låta Ronja kolla upp den ordentligt först"

(Skorpan vet precis vad som gäller......utan att Ronja behöver säga ett endaste litet pip/morr)




Så blev den nya "grejen" godkänd, och leken kunde börja!




Skorpan älskar att få jaga Ronja..........




...och Ronja, jaa, hon älskar att bli jagad av Skorpan!


 

Skulle den hålla för deras våldsamma tester?


 

Ingen ger sig!



Himla skoj, mycket bättre än en pinne,

som förmodligen varit i flera delar vid det här laget.




Inte ett endaste litet märke, blev det.

Dessutom var den så där lagom tung, så den var lätt att kasta iväg.

Roligt att ge bort saker som uppskattas av mottagarna!



              

Hade planerat för ett projekt i dag.

Projekt - Bada hund!

Dom var så otroligt smutsiga, och det gillar jag inte.

Ronja var dock värst, så tanken var väl att bara bada henne.

Skorpan kunde jag ta en annan dag.

Men, när man ändå håller på, har allt framme......Äh, jag badade båda två.


Ronja i badet!

Blöt och schamponerad, då är det inte mycket kvar av henne.



"Hallå....här innanför är jag!"



Skorpan, Skorpan!

Du kommer inte undan den här gången heller.


"Skit också......anar att det är min tur snart!?!"




Skorpan traskar upp själv på rampen, utan några större protester

(lite sakta går det väl kanske.)

Men vi vande henne från första stund, så det är inga problem.

(Förutom att hon "snackar sönder mig")

Vad hon kan prata, den här bruden!!!



Rena, nybadade hundar.....det är inte dumt det.

Dom får "ligga på tork" här en stund, värmeslingorna skyndar på processen lite.   

Så var det bara sista blåsningen kvar.


Nu så, nu är ALLT klart, och dom blev såå fina.

Återstår en del kamning, men det finns visst en dag i morgon också   




Nu ska vi se om det går att lägga in det här....."Strulat" lite i kväll här.


Kram på er

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

8 februari 2014 11:12

Härligt att hitta en nästan gratis leksak som dessutom verkar både poplulär och hållbar! Det kan ju inte vara helt lätt att klara den där kvalitetskontrollen :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

8 februari 2014 15:57

Åh, så ljuvligt fluffiga de blev. Luktar säkert gott också! Kan riktigt känna hur det skulle vara att borra ned ansiktet i de pälsarna! Suck... ;-)

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

9 februari 2014 22:58

Åh ser riktigt mysigt ut att ligga där på golvet och mysa i värmen och vara nybadad :D jag måste verkligen ha ett sådant badkar. Det får bli ett senare projekt. Just nu priortiterar vi pengarna på annat ;) Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Sara

Sara

10 februari 2014 01:56

Älskar verkligen dina bilder på tjejerna!

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards