quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Så in i vassen!!!!

Av Susanne - 26 oktober 2013 23:24

                                                  

   

I dag var det minsann mycket eld i baken på Fru Stenberg!

Bara att passa på, för det är inte ofta det händer.

  

Bakade knäckebröd, som jag hört skulle vara så himla gott.

Det var godare än gott!

Och enkelt att göra.

(Ska lägga in receptet här, för den som vill ha)


Samtidigt tömde jag hela stora rummet, för nu jäklar skulle det städas.

Jag har en kvarleva i mig, sedan jag arbetade på operationsavdelningen.

Där städar man på ett speciellt sätt.

Garanterat att det blir rent   


Förberedde också dagens middag, lade kött i marinad, till grillningen,

 ordnade potatisgratängen,

gjorde sallad............ALLT på samma gång, det är jag i ett nötskal.


Nu är jag på gång.......


Så var det flickorna!

Inte glömde vi bort dom inte.


Maken hade hittat ett nytt utflyktsmål, i samband med ett jobb, så vi packade in oss och åkte dit.

Mitt i all annat vi höll på med   


Och vad hittade vi här då?

En liten sjö!!!



Klart man måste bada, om man råkar hitta VATTEN.

SÅÅ SKÖNT!   



Även Skorpan hoppade glatt i vattnet och simmade så fint, så fint.



Det Ronja gör, det måste Skorpan göra.....förstås   



Dags att komma opp ur vattnet.......

Visserligen var det inte så hemskt kallt, men vi skulle vandra en stund också!



Så kul att se, när två berner försvinner, efter att ha badat.

Tjoff, så ser dom ut som två smala, korthåriga vovvar!



Jaa, förutom Skorpungen då, som "piffade" till sig lite extra,

och kom med barr i ögonbrynen

  



Alltid, efter bad, så vidtar moment JAGA!!

Här var det extra kul, för det fanns vass att springa i.


Ronja på väg ut ur vassen, efter att ha jagat in Skorpan där..........



Det rasslar till, och ut kommer en Skorpunge i full fart........

Men hon ser inte, att Ronja står och lurpassar på henne..............



"Ohoo, shit, där stod ju Ronja........

AAAHHH, hon kommer igen.......bäst att vända snabbt!!!"



Fort, fort, in i vassen igen!!!



"Moahahahaaaa!!"

"Vad rädd hon blev"

  



Undersökte även en "ny" skog, som var så där härlig, ni vet!

Utan massor av ris och kvarlämnade grenar överallt, bara mossa mellan träden.


Lite liten stubbe......."Sno på nu, och ta bilden, jag glider av snart!"



"Undrar VARFÖR dom inte vill att vi ska springa i vattenpölarna???"

"Pilutta er, det gör jag i alla fall!!"

  



"Ni sa ju att jag skulle stanna???"

"Nu står jag helt stilla,

och har gjort så ganska länge känner jag......för jag håller visst på att sjunka......."



Lite spring på gärdet,

kanske kan få den värsta leran att ramla bort???

  




Spring på gärde, hjälpte inte mycket,

så det blev vattenslang och badkar.

 Men nu så, nu har vi två rena och fina flickor igen.

Luktar gott gör dom också.


Trötta och nöjda med dagen, säger vi godnatt.

Kurs i morgon igen, bäst att vara laddad!



Kram

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

27 oktober 2013 00:28

Vilken härlig dag ni haft :) Men huu för att bada ute nu :(
Är berner mindre känsliga än schäfern? Vinja fick vattensvans ett år när hon bada ute när det var för kallt. Så sen dess får dom aldrig bada om det är kallare än 18 grader i vattnet.

Hoppas du får en fortsatt bra helg :)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

30 oktober 2013 17:10

Vilken mysig utflykt, tjejerna älskar att bada förstår jag :)

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards