quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Så tomt......igen...........

Av Susanne - 25 oktober 2013 23:21

                             


Två brudar, som alltid är tillsammans,

det är Ronja och Skorpan.

Många säger att det är viktigt att dela på dom ibland,

men, som tur är, får man ha olika åsikter om saker o ting 

  

Through thick and thin   



Det var så där härligt i dag igen.

Blåsten från i går hade avtagit, och det var så skönt i solen.

(Som gjort för att fotografera lite)


Ja, kom då vovvarna!!!



"Jag ska komma först, nä, jag ska komma först!!!"


"Ööh, måste du skrika rakt i örat på mig, Ronja?"   



Nej då, Ronja hon sticker aldrig iväg........

Ja, hon är så duktigt, så........

Mm.........jag vet inte vad som flög i henne i dag?

Hon kunde bara inte motstå frestelsen.


Några rådjur kom strosande framför ögonen på henne i dag,

och tjopp, så drog rådjur och Ronja iväg?

Jag stod som ett frågetecken???

 Men RONJA, vad gör du?

  

Skorpan då, hon som ALLTID gärna drar iväg,

hon blev också så "paff" att hon satte sig bredvid mig, och bara tittade.

"Vad händer, Matte???"

  

"Hur tänker du nu, Ronja, ropade jag?"



"Eh.....inte alls, kanske", sa Ronja, och kom ganska snabbt tillbaka!



Oj då, så det blev nu då?



"Och jag fick såå mycket beröm........"

  



Snart händer det.........

Bara två bilder till........


Ronja blev visst lite trött efter jakten!



Var i en jättemysig skog, som dessutom var mycket lättgången.

Laddade för att ta nästa bild, som skulle bli på rådjuren som närmade sig igen.........


Men där tog det STOPP!!!

Batterislut  i kameran  

Har länge sagt att jag måste skaffa ett batteri till.......men det har jag så klart glömt.

Nu SKA det bli av!!!




Helgen för oss kommer innehålla;

Plock ute

Plock inne

Och spår

Just det, först, LADDA BATTERI!


Trevlig helg

Kram

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

26 oktober 2013 00:14

Här har det tyvärr också varit jakt idag :-(. Trodde Vinja och Bozza lekte när dom sprang in i skogen, men rätt som det va var dom borta :-(
Stod o ropa som en galning o den ända som kom tillbaka var Bozza, trodde inte hon skulle komma först.
Vinja var säkert borta minst 30 minuter innan ett par joggare kom med henne. Fyy faan vad orolig jag var.....Vet att Vinja har jätte svårt att hitta tillbaka och ja vet inte varför. Verkar som om hon får black out när hon tappar viltet och inser hon är attans långt bort.
Var många tankar i huvudet när hon var borta.

Så man kan ju undra om tjejerna hade nån telepatisk kontakt som bägge jagade samma dag som aldrig brukar jaga.

Som vanligt kanon bilder, men det vet du ja tycker :-). Hade också tänkt blogga men ja va helt slut när vi kom hem. Han ju bli mörkt innan vi hittade Vinja.

Ha det så bra och sköt om dig.
Kram ♥

http://www.schafertjejerna.se

 
Eva H

Eva H

26 oktober 2013 10:35

Men Ronja då!!!
Vad har vi sagt om att skrämmas med matten? Jag minns allt en tur på ett brant berg där ni aldrig varit. (Var det bilpaus väl? Fast då var det väl Skorpan som kutade, men ändå...)
Dela eller inte? Tycker det beror på hundarna. Jesper hade mått MYCKET bättre när Kasper dog om jag tagit de var för sig ibland, men han var ju en lågrangad typ då. Assar har haft nytta av ensam-hemma-träning... :)
LADDA!!!!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

26 oktober 2013 12:28

Som hos oss. Sen Theo kom är dom oskiljaktliga. Vill inte dela på dom heller. Nån gång kan vi gå ut med Theo själv men oftast är dom ett radarpar .)

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards