quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

"Några bilder" bara....<3

Av Susanne - 2 januari 2017 13:04



Näe, landat har jag inte gjort, har svårt att ta in det som hänt,

vilket väl beror på alla praktiska detaljer som måste göras.

Men det får ta sin tid, när begravningen är över, så kommer nog verkligenheten ikapp,

och jag får ta itu med den.

Vi sörjer ju alla på olika sätt, men hur gammal min mamma än var, så var hon min mamma.

Vi delade allt, ända till sista dagen.

Och trots min stora fina familj, som ju finns omkring mig, kommer jag inte ifrån känslan av ensamhet.


Nu är i alla fall allt ordnat inför begravningen, och allt är enligt mammas önskan.

(jag är så glad att vi även pratade om det, hur hon ville ha det)

Det kommer bli såå fint, det är jag helt säker på.


Jag kan känna hennes närvaro, hon sitter på min axel och ger mig stöd,

och även sina åsikter.......känns tryggt.


Vet att jag har tackat o tackat för allt stöd från er därute i etern,

men det har verkligen betytt mycket för mig....så jag säger tack igen till er alla.


   

Så tänkte jag även lägga in några bilder....på flickorna......dom kommer här!


Tokiga Skorpan! 

Man kan undra om hon medvetet försöker få mig att skratta?

"Så här då matte.....blir det bra om jag hoppar opp i tunnan och sätter mig?"




Tjorven!

Svårt att se hur fort hon växer när man ser henne varje dag,

men bilderna gör att jag förstår, och inser att hon inte alls är så där liten längre.




Min vackra "dam", Ronja.....Kan inte fatta att hon är så gammal som hon är.

Var försvann tiden?

           



"Ser du oss, ser du oss?"




"Lilla Tjorven" som så klart snabbt lärt sig att göra som dom stora tjejerna!
Hoppa opp på en höjd, och sitta lite tjusigt.




Gräva är ännu en favoritsyssla!

"Ska bara försöka flytta lite på den här lilla stenen, tänkte jag!"




Skorpans "mående" håller i sig,

och jag blir mer o mer övertygad om att det här kommer bli,såå bra!

Samma knasiga hund, som är så fylld av glädje.

Hennes glädje är faktiskt väldigt smittsam, vilket inte gör mig ett dugg, haha




Tjorven, Ronja, Skorpan.





"Se så fint jag kan sitta o sträcka på mig!"

     



Skorpan, med sina pigga ögon, som gör mig,så full av hopp.




Ronja vet preciiiis hur man gör för att charma.






Vi tre!

Tur jag har er, när livet känns tungt o jobbigt......då,finns ni alltid där vid min sida.

Underbara hundar, det är vad ni är.




"Ja jag gör som Ronja, då brukar allt bli bra!"




Inte mycket päls, en ganska ranglig kropp, men vad gör det,

när man är världens goaste "prinsessa"




Vi tränar o tränar, vareviga dag, på våra skogsturer.

Och en vacker dag, då kanske vi får till en riktigt fin "sittning".

(skojar bara, några fina sittningar är rätt oviktiga i min värld)




Så, nu är det inga flera bilder.....tack för tålamodet.....hihi.


(Om det skulle vara någon därute, eller om ni kanske vet någon, som ev har en sennenvagn stående, och som inte används, då skulle jag bli så glad om jag fick köpa den, då jag inte längre får ha kvar den vi har nu)


Kram från oss

Susanne



 
 
Eva H

Eva H

3 januari 2017 08:48

Klart det är lite mindre päls på kroppen när allt sitter kvar på huvudet ;)
STOR kram till dig vännen o PUSS till de 3 stollorna! (Jo, Ronja får nog räknas som sådan också, i alla fall ibland!)

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

14 januari 2017 20:15

Hahaha, du har alltid så roliga kommentarer, Eva 😂 Tack snälla du, och stor kram tillbaka till dig ❤️

 
Ingen bild

Maina

3 januari 2017 10:01

Tack för bilderna mitt barnbarn Lucy bara älskar dina bilder kram Maina

Susanne

4 januari 2017 00:10

Det är jag som ska tacka, Maina, för dina alltid så gulliga ord. Tack!
Vad roligt att även Lucy tycker om hundbilder 😊
Kram
/Susanne

 
Ingen bild

Annakarin

3 januari 2017 12:35

Ja visst går det fort. Här hemma är dt oxå korthårigt o skrangligt.Haha

Susanne

4 januari 2017 00:09

Alldeles galet fort, Anna-Karin 😊

 
Marianne

Marianne

3 januari 2017 16:47

Känner med dej,i din sorg ❤️ Jisses vad lilla yrvädret Tjorven växer,busiga Skorpan 😀underbart vackra Ronja❤️tröttnar aldrig på bilderna o förstår vilken tröst de är för dej. Styrkekram till dej

http://mapes.bloggagratis.se

Susanne

4 januari 2017 00:08

Tusen tack för dina ord, Marianne, och stor kram till dig från oss ❤️
Susanne

 
Lotta

Lotta

3 januari 2017 19:07

Stor kram till dig. Jag vet exakt hur det känns. Det är 10 år sedan min mamma gick bort och jag saknar henne fortfarande. Tur man har alla fina minnen. Du är en mästare på fina hundbilder 🐕🐕🐕

http://www.vidvatternsstrand.blogspot.se

Susanne

14 januari 2017 20:16

Näe, det är väl så, att saknaden aldrig riktigt försvinner. Är glad att vi fick ett så långt liv tillsammans, och alla fina minnen kan ingen ta ifrån oss.
Tack rara du 💗
Kram Susanne

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

4 januari 2017 16:07

Vilka underbara kort dom är så fina dina tjejer

Susanne

14 januari 2017 20:15

Tusen tack, Inga-Lill

 
survival games

survival games

2 februari 2018 07:21

Våra hundar har alltid fått märgben, råa, frysta, även när dom varit valpar. Så klart har man dom under uppsikt, och storleken på benen varierad efter storlek på hunden.

http://quilaoronja.bloggplatsen.se/2016/01/17/1125

 
survival games

survival games

2 februari 2018 07:22

majskolvar i all ära men märgben har jag hört är inte bra för unghundars tänder dom är för hårda. vad vet du om detta dvs en hund som är upp till 3 1/2år och deras tänder?

http://https://goo.gl/p4TU92

 
survival games

survival games

2 februari 2018 09:40

Jag såg via dig igår en som, om jag förstpd rätt, mistt 2 på väldigt kort tid o en lite innan. Känner verkligen med dem! Jag förlorade 3 inom 13 mån (varav 2 med knappt 2 mån mellan) alla ngt i ålder men ändå.

http://goo.gl/p4TU92

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards